3Betaling

Med nogle mobiltelefoner har du mulighed for at købe apps, spil, film, musik og bøger uden at betale med det samme, men i stedet blive opkrævet på din månedlige regning fra 3.

Alt efter din type af telefon, kan du også købe apps, spil, film, musik og bøger over din mobilregning hos 3. Du har mulighed for at købe for op til 370  ,- per køb. På din månedelige regning fra 3, vil købet fremgå under Køb via mobil.

Udover max grænsen på 370,- per køb, er der også en begrænsning på hvor mange køb du kan foretage i træk:

  • 750,- på én dag
  • 1500,- inden for syv sammenhængende dage i samme regningsperiode
  • 2200,- inden for samme regningsperiode

Vælg dit styresystem herunder for at gå til guiden:
iOS
Android
Windows

klik her for at begrænse køb via din mobil

iOS

På alle dine iOS-enheder har du mulighed for, at købe tjenester for op til 370,- per køb.

Det kræver, at din telefon har en iCloud-konto tilknyttet. Hvis du ikke har det, kan du lave en hér.

For at oprette 3Betaling, skal du følge denne guide. 

  1. Åbn indstillinger og tryk på dit navn
  2. Vælg ”Betaling og levering
  3. Tryk på din nuværende betalingsmetode
  4. Swipe ned i bunden af siden og vælg ”Skift betalingsmetode
  5. Vælg ”Mobilbetaling” og tryk ”Næste
  6. Indtast dit mobilnummer og tryk ”Næste
  7. Indtast den firecifrede bekræftelseskode du modtager på sms og tryk ”Næste
  8. Du er nu tilmeldt 3Betaling 

Android

På din Android-mobil og -tablet har du mulighed for, at købe tjenester for op til 370,- per køb.

Det kræver, at din telefon har en Google konto tilknyttet. Hvis du ikke har det, kan du lave en hér.

For at oprette 3Betaling, skal du følge denne guide. 

1. Åbn Google Play og tryk på menuen

2. Vælg Betalingsmetode

3. Vælg Brug betaling via 3

4. Vælg Aktiver til "Vil du aktivere 3-fakturering?"

5. Indtast dine kortoplysninger

Købet vil herefter blive tilføjet din månedlige regning fra 3.

Windows
På alle Windows-enheder (PC, tablet, mobil og Xbox) har du mulighed for, at købe tjenester for op til 370,- per køb.

Det kræver, at din telefon har en Microsoft konto tilknyttet. Hvis du ikke har det, kan du lave en hér.

For at oprette 3Betaling, skal du følge denne guide. 

1. Gå ind på det produkt du ønsker at købe og vælg "Køb" eller "Lej".

2. Under "betalingsmetode" skal du vælge "Mobiltelefon"

3. Vælg 3 som operatør og indtast dit telefonnummer. Du vil herefter modtage en kode på din telefon, som du skal bekræfte. Dit køb vil herefter blive tilføjet din månedelige regning fra 3.

Begrænsning af køb via mobil 

Hvis man aktivt køber en service eller et produkt via sin telefon, hæfter man selv for dette.

Hvis ikke man er enig i købet og ønsker refusion, skal man følge nedenstående guide:

Google Play

Apple’s App Store

Ønsker du at spærre for køb via din telefon, skal du tilmelde dig Spærring af indholdstakseret-tjenester, ved at ringe ind til kundeservice eller begrænse beløbet du kan købe for, via din telefon, ved at tilmelde dig Saldokontrol

Har du en iPhone, kan du selv justere i hvilke køb du vil foretage og forhindre bestemte type køb, på følgende måde:

1. Gå til Indstillinger > Generelt > Begrænsninger.

2. Tryk på Slå begrænsninger til.

3. Opret en adgangskode til Begrænsninger, og indtast adgangskoden igen for at bekræfte. Du skal vælge en anden adgangskode end den, du bruger til at låse enheden op med.

4. Ønsker du at justere i bestemte type køb, gør du det efter valg af kode til begrænsninger. 

Har du en Android telefon, kan du begrænse købene via din telefon på følgende måde:

1. Åbn Play butikken

2. Klik på menuen i venstre hjørne og vælg indstillinger

3. Vælg Kræv godkendelse ved køb. 

4. Du skal nu justere i hvilke køb du har mulighed for at foretage, ved at følge vejledningen på skærmen. 

 

Stadig brug for hjælp?
Så er du velkommen til at ringe eller skrive til os - så sørger vi hurtigt at give dig svar på dine spørgsmål

Skriv til kundeservice

Se andre kontaktmuligheder

Din version af Internet Explorer er forældet

Vi anbefaler du opdaterer til nyeste version
eller benytter en anden browser

Microsoft har lukket for support af den version af Internet Explorer du benytter. Det betyder, at du ikke længere får sikkerhedsopdateringer og fejlrettelser, og du skal derfor opdatere til nyeste version.

Du kan også vælge at benytte en anden browser i stedet for Internet Explorer, fx. Chrome eller Firefox.

Det betyder også, at du på 3.dk ikke længere vil få den rigtige oplevelse af vores indhold. Siden kan se mærkelig ud og i værste tilfælde kan dele ikke virke for dig - fx. gennemføre køb.

Opdater Internet Explorer

Ok, jeg forstår. Besøg 3.dk alligevel

Dogg