Om
virksomheden.

Vejen til målet er at vi er ambitiøse, konstant
arbejder på at udfordre markedet og vil være først
med det sidste nye.

Kort om 3

3 tilbyder mobiltelefoni og dataforbindelser via 3G, 4G og 5G mobilnetværk. 3’s kunder er flittige brugere af data på mobilen og har i en årrække haft det største dataforbrug i Danmark. Med et tilbud om fri roaming i EU, USA og store dele af Asien og Latinamerika via konceptet 3LikeHome ønsker 3 at være det foretrukne teleselskab for rejselystne danskere og forretningsfolk med internationale perspektiver. 3 i Danmark er en del af 3 Group, som er repræsenteret i Italien, Østrig, England, Irland, HongKong, Indonesien og Sverige. Læs mere om 3 Group her.

three.com

Nøgletal

Stadig flere danskere vælger 3

Læs pressemeddelelsen om vores seneste kvartalstal her.

Årsregnskaber (pdf)

2013     2014   2015     2016    2017   2018   2019   2020    2021

CSR-rapport (pdf)

2017*   2018   2019   2020   2021

Redegørelse for den kønsmæssige sammensætning af ledelsen

2018   2019   2020   2021

Nøgletal
Årsregnskab 2021
Omsætning
2,8 mia. DKK
Antal kunder
1,49 millioner *
Markedsandel
17,8%
Dækningsbidrag
1,7 mia. DKK
Antal medarbejdere
630

* Stigning på 2% i forhold til 2021

Topledelse

Billede af Morten Christiansen

Morten Christiansen CEO

Billede af Birgitte Lund

Birgitte Lund Executive Vice President, CFO

Billede af Peter Kirk Nielsen

Peter Kirk Nielsen Vice President, HR & Customer Management


Søren Rinnov Østergaard Vice President, Consumer Markets

Billede af Kim Christensen

Kim Christensen Vice President, Network Engineering

Billede af Louise Sofie Falch

Louise Sofie Falch Vice President, Legal & Regulatory


Marie-Louise Back Vice President, 3Business


Anthony Lim Vice President, Second Brands

Ejerskab

3 er en del af 3 Group, som er repræsenteret i Italien, Østrig, England, Irland, HongKong, Indonesien og Sverige. 3 i Danmark er ejet af CK Hutchison Holdings Limited (60%) og Investor AB (40%).

CK Hutchison Holdings Limited 

CK Hutchison Holdings Limited er et af Hong Kongs største selskaber, som siden 1980’erne har opbygget stor ekspertise inden for teknologi og innovation.
I dag arbejder selskabet bl.a. på at udbrede 3G, 4G og 5G teknologien og har en stærk position på det europæiske telemarked. CK Hutchison Holdings Limited arbejder med telekommunikation i 11 forskellige lande rundt omkring i verden.

Besøg CK Hutchison Holdings Limited

Investor AB

Investor AB er Sveriges største børsnoterede investeringsselskab med adskillige generationers erfaring indenfor internationale forretninger. Gennem sit finansielle og industrielle netværk bidrager Investor AB til selskabsudvikling med meget mere end blot kapital.
Via Investor AB’s netværk har 3 bl.a. adgang til finansiel, industriel og kommerciel viden indenfor it- og telekommunikation.

Besøg Investor AB

Sustainable
Brand.

Til “Sustainable Brand Index 2019” har danske forbrugere stemt på 3 som det mest bæredygtige teleselskab. Sustainable Brand Index er Nordens største studie med fokus på forbrugernes opfattelse af bæredygtighed. Bag studiet står virksomheden SB Insight, der på baggrund af tusindvis af interviews med forbrugere undersøger, i hvor høj grad brands opfattes som bæredygtige.

Sustainable
Brand.

Til “Sustainable Brand Index 2019” har danske forbrugere stemt på 3 som det mest bæredygtige teleselskab.

Historie

3 gik i luften den 13. oktober 2003. Markedet var allerede dengang præget af en række store teleselskaber, som havde været i gang længe med 2G-telefoni og sad tungt på deres markedsandele.

Hos 3 havde vi dog helt andre planer og begyndte som det første mobilselskab i Danmark at udrulle et 3G-net. Flere teleeksperter og finansreportere dømte projektet som håbløst og dødfødt fra starten. Dette lagde kimen til den ukuelighed og vindermentalitet, som fortsæt præger kulturen hos 3 i dag. Her er der en gejst og vilje til at ville lykkes, til at ville vokse og vise, at eksperterne tog fejl.

3 er i mellemtiden blevet en succesfuld virksomhed, der har vendt underskud til stabilt overskud. Se nøgletal her. Vi går benhårdt efter at vokse os større og få flere kunder og dermed flere stordriftsfordele - hver dag, hver uge, hver måned.

Vejen til målet er, at vi er ambitiøse og konstant arbejder på at udfordre markedet og være først med det sidste nye, som gør mobiloplevelsen bedre og mere brugervenlig for kunderne.

Og det lykkes igen og igen. 3 er kommet først på markedet med en lang række tjenester, som danskerne ikke har set før. En af de første var videosamtaler, som så dagens lys i 2003, og hvor man kunne se den, man talte i mobiltelefon med.

Milepæle

  • Efter mere end et årti i pakhuset i Sydhavn, indvier 3 sit nye domicil i Carlsberg Byen.
  • 3 lancerer 'Internet til hjemmet 5G'. Den trådløse internetløsning er et nemt og hurtigt alternativ til fibernet, som er sat op i hjemmet på fem minutter.
  • Flexii lanceres som det nyeste skud på stammen i 3's brandfamilie. Flexii har fokus på innovation og co-creation med kunderne, hvor de selv kan styre deres abonnement digitalt.
  • 3 runder 1,5 mio. kunder. En vigtig milepæl i forretningens historie.
  • 3 lancerer stort netværkspartnerskab med Parken med mål om at løfte den digitale oplevelse i Parken til nye højder.
  • 3Insights lancerer samarbejde med DSB og Grand Départ.
  • 3's direktør, Morten Christiansen, bliver udnævnt som Regional CEO i 3 Group.
  • 3 går i luften med 5G i København og Roskilde. 4G-netværket moderniseres ved at tage eksisterende netværksudstyr ned og opsætte nyt på 3's mastepositioner.
  • 3 lancerer 3Insights. 3Insights skal hjælpe virksomheder med at udnytte det potentiale, som gemmer sig i mobilitetsdata.
  • 3 gør klar til lancering af 5G og tester to variationer af den nye netværksteknologi i Roskilde og på Amager.
  • 3 introducerer Byt til nyt, som gør det nemt for kunderne at sende deres gamle mobiler og tablets til genbrug.
  • 3’s nye søsterselskab Hi3G Networks ser dagens lys. Hi3G Networks overtager ejerskabet af 3’s master og netværksudstyr.
  • Coronakrisen rammer Danmark. 3 må i en periode lukke alle 3Butikker i storcentre, mens kundernes dataforbrug stiger eksplosivt. Salget af Internet til hjemmet og udstyr til hjemmearbejdspladser slår rekord.
  • 3 tester som det første teleselskab herhjemme udfasning af 3G i forbindelse med Roskilde Festival.
  • 3 tager kampen op på bredbåndsmarkedet med lancering af Internet til hjemmet. Senere på året følger også Internet til hjemmet med ekstern antenne.
  • Lancering af e-sim til iPhone og iPad.
  • IoT: GreenMobility indtager Europa med hjælp fra 3.
  • Med Tyrkiet, Rusland og Latinamerika omfatter 3LikeHome nu 59 lande.
  • Morten Christiansen udnævnes til CEO for 3 i Skandinavien. Han forbliver CEO for 3 i Danmark.
  • 3 indgår aftale med MobilePay om løbende abonnements-betalinger – som det første teleselskab.
  • 3 udvider 3LikeHome med bl.a. Kina. Konceptet omfatter nu 52 lande.
  • 3’s kunder er fortsat danmarksmestre i dataforbrug. De bruger over dobbelt så meget data, som den gennemsnitlige dansker.
  • 3 lancerer Wi-fi opkald - som det første teleselskab i Danmark.
  • 3 udvider 3LikeHome til 28 lande inkl. USA.
  • 3 runder en million kunder.
  • 3 lancerer 3LikeHome og tilbyder gebyrfri roaming i seks europæiske lande – som det første teleselskab i Danmark.
  • 3 introducerer Fri tale – som det første teleselskab i Danmark.
  • 3 lancerer Zenji, som tilbyder ét abonnement, All You Need, med fokus på service og bonuspoint.
  • 3 lancerer 4G.
  • 3 lancerer 3Datadeling.
  • 3 har for første gang sorte tal på bundlinjen i selskabets danske regnskab.
  • 3 tredobler hastigheden på mobilt bredbånd fra 7,2 til 21 Mbits.
  • 3 lancerer Oister, som tilbyder mobilt bredbånd til lave priser og uden binding.
  • 3 lancerer tv på mobilen og tilbyder adgang til 25 kanaler.
  • 3 introducerer danskerne til mobilt bredbånd (Turbo 3G).
  • 3 runder 120.000 kunder.
  • 3 lancerer Planet 3 og giver kunderne adgang til internettet via mobilen
  • 3 lancerer gratis tale mellem 3-kunder
  • 3 åbner i Danmark og udruller som første operatør i Danmark et 3G-netværk.
 

Passioneret kultur.

Det er vores medarbejdere, der skaber vores success
- med hver deres personlighed!

Læs hvorfor

*Rettelse til CSR-rapport

CSR-rapporten for 2017 indeholder beklageligvis en tastefejl, idet 3’s Net Promoter Score for 2017 er angivet til at være 41. Der skulle have stået 31 i rapporten. Da det i forbindelse med årsregnskabsloven er et krav, at CSR-rapporten er tilgængelig i uændret form i 5 år på den URL-adresse, som står anført i ledelsesberetningen, så kan vi ikke ændre NPS-tallet der. Vi bringer derfor rettelsen her.