Når du opretter et abonnement hos os, kan du vælge at beholde dit eksisterende nummer.
Hvis vi mangler oplysninger for at flytte dit nummer, sender vi dig en SMS eller e-mail med en fuldmagt, du skal udfylde.
Husk at udfylde fuldmagten med de samme oplysninger, som dit tidligere teleselskab har, så vi kan gennemføre flytningen.
Hvilket nummer får jeg, indtil mit nummer er flyttet?
Du får et SIM-kort med et midlertidigt 3-nummer, så du hurtigt kan bruge dit nye abonnement.
Husk, at faktureringen starter, så snart abonnementet aktiveres.
Hvordan igangsætter jeg en nummerflytning, hvis jeg ikke valgte nummerflytning ved køb af abonnementet?
Udfyld en fuldmagt til flytning af dit mobil-eller fastnetnummer.
Hvornår aktiveres mit mobilabonnement?
Dit mobilabonnement aktiveres, så snart du sætter dit nye SIM-kort i din mobil.
Hvis du ikke aktiverer dit abonnement selv, vil det blive aktiveret automatisk 30 dage efter købet.
For "3Internet" sker aktiveringen 60 dage efter købet.
Hvornår starter faktureringen?
Faktureringen starter ved aktivering. Vent derfor med at isætte dit SIM-kort, indtil den dag du ønsker at aktivere dit abonnement.
Kan jeg annullere en nummerflytning?
Hvis du fortryder at flytte dit nummer til os, kan du stadig annullere nummerflytningen.
Send en e-mail til np@3.dk senest 48 timer før nummerflytningen, hvis du vil annullere den.
Du får en SMS, når annulleringen er bekræftet.
Har du fortrudt at flytte nummeret væk fra os?
Hvis du flytter dit nummer fra os til et andet selskab, men vil fortryde, skal du kontakte det nye teleselskab hurtigst muligt for at annullere flytningen.
Oplever du fejl ved nummerflytning?
Dit nummer kan af flere grunde ikke flyttes til os – nedenfor finder du de typiske årsager og vejledning til, hvad du skal gøre.
Dit nummer er ved at blive flyttet til et andet teleselskab: Kontakt dem for at annullere flytningen, og udfyld derefter en ny fuldmagt til nummerflytning til os.
Vi mangler din fuldmagt: Udfyld venligst en fuldmagt til nummerflytning af mobil eller fastnet.
Du er ikke ejer af nummeret: Ejeren af abonnementet skal udfylde og sende en fuldmagt til os. Er du i tvivl om, hvem der skal underskrive, kan du tjekke din regning eller kontakte dit tidligere teleselskab.
Vi mangler dit SIM-kortnummer: Skriv det korrekte nummer på fuldmagten. Du finder det på SIM-kortet eller ved at kontakte dit tidligere teleselskab.
Dit nummer er blokeret: Kontakt dit tidligere teleselskab for at fjerne blokeringen. Når det er gjort, skal du kontakte os, så vi kan starte flytningen af dit nummer.
Dit nummer er ikke aktivt: Kontakt dit tidligere teleselskab for at genåbne nummeret. Når det er gjort, send en e-mail til np@3.dk, så vi kan starte flytningen.
Kompensation
Hvis der opstår fejl i forbindelse med nummerflytning, kan du være berettiget til kompensation.
Du har ret til kompensation i følgende tre tilfælde:
Nummerflytningen gennemføres ikke på den aftalte dato på grund af forhold hos 3 eller den afgivende teleudbyder.
Nummerflytningen medfører afbrudt telefonforbindelse i mere end 24 timer.
Nummerporteringen sker uden din accept.
Krav om kompensation skal rettes til 3 senest 6 måneder efter, at nummerporteringen er korrekt gennemført. Størrelsen af kompensationen afhænger af årsagen.
Takster
Uretmæssig nummerflytning: 600 kr. Forsinket nummerflytning: 60 kr. + 6 kr. pr. dag Afbrudt telefonforbindelse: 60 kr. + 60 kr. pr. dag
Kan jeg flytte et fastnetnummer til et mobilabonnement?
Når du køber et mobilabonnement hos os, kan du samtidig vælge at overføre dit nuværende fastnetnummer fra dit tidligere teleselskab. Dette kræver, at du opretter et 3Hjemmenummer, og at du fortsat har et mobilnummer, som du kan foretage opkald fra. Med 3Hjemmenummer modtager du også alle dine fastnetopkald direkte på din mobil.
Hvis vi mangler oplysninger fra dig for at kunne flytte dit nummer, vil du modtage besked pr. SMS eller e-mail om, at du skal udfylde en fuldmagt til flytning af dit fastnetnummer.
Bemærk, at der er særlige forholdsregler, hvis du har
TDC Duet: Du skal først flytte dit mobilnummer fra TDC til os og derefter flytte fastnetnummeret. Hvis det sker i omvendt rækkefølge, lukker TDC for dit mobilnummer, og vi kan ikke flytte det.
Telenor yndlingsnummer: Du skal starte med at flytte dit fastnetnummer fra Telenor til os og derefter mobilnummeret. Hvis det sker i omvendt rækkefølge, lukker Telenor for dit fastnetnummer, og vi kan ikke flytte det.
Stadig brug for hjælp?
Privat | Erhverv |
---|---|
70 313 313 | 70 313 000 |
Teknisk support | |
---|---|
70 313 313 |
Man-torsdag: 8-17, Fredag: 8-16
Weekend/helligdage: Lukket
I vores butikker kan du få hjælp med alt, så stik endelig hoved forbi din 3Butik
Find butik