Abonnement & nummer

Spærret eller låst SIM-kort

For at gøre det lettere for dig at huske, har dit nye SIM-kort ikke en forudindstillet PIN-kode. Du skal derfor selv oprette den.

Sådan opretter du en PIN-kode

  1. Når du første gang indsætter dit SIM-kort, skal du indtaste din PUK-kode.

  2. Når du har indtastet din PUK-kode, bliver du bedt om at vælge din egen personlige 4-cifrede PIN-kode.

Du kan finde din PUK-kode på to måder

  • På bagsiden af kortet, hvor SIM-kortet sad, finder du koden lige under skrabefeltet (gælder ikke for eSIM bestilt via Mit 3 Selvbetjening).

  • Log ind på Mit 3, for at finde din PUK-kode.

Spærring og genaktivering af SIM-kort

  • Hvis du indtaster din PIN-kode forkert 3 gange, bliver dit SIM-kort spærret. For at låse det op igen, skal du bruge din PUK-kode.

  • Du har 10 forsøg til at indtaste PUK-koden korrekt. Bruges alle 10 forsøg forkert, bliver SIM-kortet permanent låst, og du skal bestille et nyt.

Værd at vide

Du kan altid ændre din PIN-kode til SIM-kortet under indstillinger på din mobil.

Tilgå vores vejledninger og find en enhed der ligner din, for at blive guidet igennem indstillingerne.

Du kan altid deaktivere din PIN-kode under indstillinger på din mobil. Tilgå vores vejledninger, for at se hvor du kan deaktivere PIN-koden. Find den telefonmodel, du bruger, og vælg guiden 'Skift PIN-kode' for at komme frem til den rette vejledning.

Stadig brug for hjælp?

Ring til os

Privat

Erhverv

70 313 313

70 313 000

Teknisk support

70 313 313

Åbningstider

Man-torsdag: 8-17, Fredag: 8-16

Weekend/helligdage: Lukket