Abonnement & nummer

Spærret eller låst SIM-kort

For at gøre det lettere for dig at huske, har dit nye SIM-kort ikke en forudindstillet PIN-kode. Du skal derfor selv oprette den.

Sådan opretter du en PIN-kode

  1. Når du første gang indsætter dit SIM-kort, skal du indtaste din PUK-kode.

  2. Når du har indtastet din PUK-kode, bliver du bedt om at vælge din egen personlige 4-cifrede PIN-kode.

Du kan finde din PUK-kode på to måder

  • På bagsiden af kortet, hvor SIM-kortet sad, finder du koden lige under skrabefeltet (gælder ikke for eSIM bestilt via Mit 3 Selvbetjening).

  • Log ind på Mit 3, for at finde din PUK-kode.

Spærring og genaktivering af SIM-kort

  • Hvis du indtaster din PIN-kode forkert 3 gange, bliver dit SIM-kort spærret. For at låse det op igen, skal du bruge din PUK-kode.

  • Du har 10 forsøg til at indtaste PUK-koden korrekt. Bruges alle 10 forsøg forkert, bliver SIM-kortet permanent låst, og du skal bestille et nyt.

Værd at vide

Du kan altid ændre din PIN-kode til SIM-kortet under indstillinger på din mobil.

Tilgå vores vejledninger og find en enhed der ligner din, for at blive guidet igennem indstillingerne.

Du kan altid deaktivere din PIN-kode under indstillinger på din mobil. Tilgå vores vejledninger, for at se hvor du kan deaktivere SIM-kortet. Vælg guiden til "Skift SIM" for at finde frem til funktionen.

Stadig brug for hjælp?

Ring til os

Privat

Erhverv

70 313 313

70 313 000

Teknisk support

70 313 313

Åbningstider

Man-torsdag: 8-17, Fredag: 8-16

Weekend/helligdage: Lukket