Virksomheden er i rivende vækst og har siden deres opstart i 2019 ansat 48 medarbejdere, der har international erfaring fra elbil – og opladningsbranchen. Spirii opererer i flere europæiske lande herunder bl.a. Holland, Tyskland, Spanien og Storbritannien.
I 2019 blev Spirii kunde hos 3Business og i 2021 fik de en IoT-løsning. Her leverer 3Business SIM-kort til deres ladestandere igennem Cisco’s platform, der er anerkendt over hele verden, hvilket betyder de kan overvåge hver enkel ladestander og fejloperere direkte fra et kontrolcenter.
Ifølge Torben Fog, der er COO i Spirii, er virksomhedens altoverskyggende fordel, at de leverer alt fra ladestandere til installation, services, fakturering mm. til deres kunder. Kunden får dermed altid den bedste løsning, og den er tilmed billigere end andre konkurrenters.
”IoT er omdrejningspunktet i vores virksomhed. Vi valgte 3Business, fordi vi begge deler en IoT-passion, og den fleksibilitet de tilbyder, er fantastisk. Vi er i gang med et væksteventyr, og det er vi glade for, at 3Business er med på”, fortæller Torben Fog, COO i Spirii.
Med målet om at levere 20.000 ladestandere med SIMkort til Spirii’s europæiske setup i 2022 og 50.000 i 2023 har virksomheden rygende travlt. Foruden ladestandere har Spirii udviklet Spirii Go appen, som gør det nemt for kunden at få adgang til et europæisk roaming-netværk, hvor de kan oplade i Danmark og resten af Europa.
3Business kan som det eneste danske selskab roame på tværs af netværk. Derfor giver det Spirii en altafgørende rolle, når det kommer til at skabe den bedste kundeserivce og IoT-dækning på markedet.
”Vi har valgt at have roaming aftaler i hele Europa, så vi kan skabe den bedste ladeoplevelse for vores kunder. På den måde kan kunden bruge app’en til at tilgå alle slags ladestandere i Europa foruden Spirii’s egne. Det mener vi skaber tryghed og den bedste service for kunderne”, uddyber Torben.
Foruden en solid IoT-platform, har Spirii 3Kontakt igennem 3Business. Her benytter de sig især af virtuelle kundeservice, der er med i 3Kontakt. På den måde går ingen internationale opkald tabt, og medarbejderne kan desuden benytte den statistik og data, som de kan trække ud fra 3Kontakt.
Fremtiden for Spirii ser ret grøn ud, når man tager deres målsætning og arbejde i betragtning. Og her er det især connectivity og IoT, der kommer til at rykke for den spirende virksomhed. Med om bord på rejsen er 3Business, og det er Torben glad for. Han ser nemlig potentiale for meget mere end biler.
”Det ligger mange synergier mellem 3Business og Spirii. Den power vi har sammen, kan være med til at accelerere den grønne omstilling, og det glæder vi os til”, afslutter Torben.
I skal blot indtaste jeres oplysninger i kontaktformularen her, og så kontakter vi jer indenfor 1 time på hverdage mellem 8-16.