Lad ikke en bulet mobil eller revnet skærm komme i vejen for dit arbejde. 3Mobilforsikring dækker reparation og erstatning, hvis du f.eks. taber din mobil ned af trappen eller den bliver kørt over af en traktor. Forsikringen, som tilbydes i samarbejde med Tryg, følger SIM-kortet og dækker uanset hvilken telefon eller tablet, kortet sidder i.
3Mobilforsikring dækker:
Uanset hvilken telefon eller tablet, SIM-kortet sidder i under uheldet
Hændelige uheld – som skader fra tab
Væske- og fugtskader, samt overspænding og brand
Skader forårsaget af andre, fx kolleger, børn og dyr
I tilfælde af tyveri (gælder kun 3Mobilforsikring+)
3Mobilforsikring kan købes til både nye og brugte enheder, i forbindelse med mobilkøb eller for sig selv – via Selvbetjening, kontakte kundeservice eller ved at ringe til jeres kontaktperson.
I samarbejde med Tryg tilbyder vi en mobilforsikring, som gør det nemt at få repareret eller erstattet din mobiltelefon i tilfælde af skader og funktionsfejl. Du har desuden mulighed for dækning ved tyveri.
3Mobilforsikring er en SIM-kortforsikring, som følger den mobiltelefon eller tablet, SIM-kortet sidder i. Den kan tilvælges til både nye og brugte enheder, i forbindelse med køb eller for sig selv – via en 3Butik, Selvbetjening, kontakte kundeservice eller ved at ringe til jeres kontaktperson.
Uden dækning ved tyveri
Pludselige udefrakommende skader på mobiltelefon eller tablet.
Lynnedslag, overspænding, væske- og fugtskader samt brand.
Skader på indgange og højtaler.
Selvrisiko: 599 kr. pr. skade*.
Pris pr. SIM-kort: 69 kr./md.
Med dækning ved tyveri
Pludselige udefrakommende skader på mobiltelefon eller tablet.
Lynnedslag, overspænding, væske- og fugtskader samt brand.
Skader på indgange og højtaler.
Tyveri, røveri og ran.
Selvrisiko: 599 kr. pr. skade*
Pris pr. SIM-kort: 89 kr./md.
*De første 30 dage er der dobbelt selvrisiko. Hvis der opstår en ny skade inden for 12 måneder efter en tidligere skade, forhøjes selvrisikoen fra 599 kr. til 999 kr. for den nye skade.
3Mobilforsikring følger dit SIM-kort – ikke mobilen. Skifter du enhed, er du stadig dækket.
3Mobilforsikring kræver ingen fornyelse og dækker uanset antal skader.
3Mobilforsikring dækker uanset hvor skaden sker. Reparation og erstatning sker i Danmark.
Vælg en tilsvarende model eller få en reparation (1–5 hverdage) uden erstatningsenhed.
Her kan du se, hvor du skal henvende dig, hvis uheldet er ude, og du vil gøre brug af din 3Mobilforsikring:
Hjemmeside: https://affinity.tryg.dk/3
E-mail: affinity@tryg.dk
Telefon: 70 22 07 30
3Mobilforsikring sætter dig fri til at bruge den mobil, du har lyst til uden det påvirker, hvordan du er dækket. Forsikringen er nemlig ikke bundet til en specifik mobil, men til et SIM-kort.
Det betyder, at forsikringen dækker den mobiltelefon, SIM-kortet sidder i når skaden sker, uanset om den er købt sammen med SIM-kortet eller har ligget i en skuffe i 3 år.
3Mobilforsikring gælder:
Den mobiltelefon eller tablet, hvor SIM-kortet er installeret, når skaden sker.
Både fysisk SIM-kort og eSIM.
Alle typer mobiltelefoner, uanset alder.
Hvis der er registreret aktivitet på enheden, når skaden sker.
Så længe du har et aktivt erhvervsabonnement hos 3 og betaler forsikringspræmien.
Få en mobilforsikring, som følger dig, ikke mobilen. Med 3Mobilforsikring er du dækket, uanset hvilken mobil SIM-kortet sidder i. Vær tryg i tilfælde af skærmbrud, væskeskader, brand, tab og tyveri.
*De første 30 dage er der dobbelt selvrisiko. Hvis der opstår en ny skade inden for 12 måneder efter en tidligere skade, forhøjes selvrisikoen fra 599 kr. til 999 kr. for den nye skade.
** Hvis en skade på din mobil eller tablet bliver dækket af en anden forsikring, som pålægger dig en selvrisiko, dækker 3Mobilforsikring denne – dog med op til 2.000 kr. pr. skade.
Med vores SWAP-service får du en erstatningsenhed leveret direkte til døren - allerede én hverdag efter, at skaden er godkendt. Den defekte enhed sender du bare retur i samme kasse, som du modtog erstatningstelefonen i. Nemt, hurtigt og uden bøvl.
1. Anmeld online.
Du kan trygt anmelde skaden online eller få vejledning i en 3Butik.
2. Betal selvrisikoen.
Når skaden er godkendt, betaler du selvrisikoen online.
3. Få erstatningstelefon næste hverdag.
Vi sender en erstatningsenhed direkte til en pakkeshop nær dig – og du returnerer den defekte mobil i samme kasse.
Hvad dækker 3Mobilforsikring?
3Mobilforsikring dækker skader på din mobil eller tablet i tilfælde af fx tab, væskeskader, funktionsfejl, brand og overspænding. Du kan også få dækning ved tyveri, hvis du vælger 3Mobilforsikring+. Skader på tilbehør, der fulgte med i originalemballagen, er også dækket.
Dækker forsikringen tyveri?
Ja, hvis du har valgt 3Mobilforsikring+. Den dækker tyveri, røveri og ran. Du skal anmelde tyveriet til både politiet og Tryg.
Hvilke enheder er dækket?
Forsikringen dækker den enhed (mobil eller tablet), hvor SIM-kortet er installeret, når skaden sker – uanset om det er et fysisk SIM eller eSIM, og uanset enhedens alder. Du kan frit skifte mellem at bruge forskellige enheder, så længe SIM-kortet flyttes med.
Skal enheden være købt hos 3?
Nej, forsikringen gælder også, hvis du bruger en mobil eller tablet, du har i forvejen eller har købt et andet sted – så længe SIM-kortet er installeret og der er registreret aktivitet på enheden ved skaden.
Hvordan fungerer selvrisikoen?
Den første måned skal du betale dobbelt selvrisiko, hvis der sker en skade. Derefter betaler du en selvrisiko på 599 kr. pr. skade. Hvis du får endnu en skade inden for 12 måneder, stiger selvrisikoen til 999 kr. for den efterfølgende skade.
Hvad er selvrisikoeliminering?
Hvis en skade bliver dækket af en anden forsikring, som pålægger dig en selvrisiko, dækker 3Mobilforsikring denne – op til 2.000 kr. pr. skade.
Hvor meget koster forsikringen?
3Mobilforsikring (uden tyveridækning): 69 kr./md. 3Mobilforsikring+ (med tyveridækning): 89 kr./md.
Hvad gør jeg, hvis mobilen bliver stjålet?
Spærre SIM-kortet hurtigst muligt ved at ringe til 70 313 123 (åbent døgnet rundt).
Anmelde tyveriet til politiet – husk at oplyse IMEI-nummer.
Udfylde skadesanmeldelsen hos Tryg og afvent svar.
Når anmeldelsen er godkendt, får du leveret en ny mobil eller erstatningsenhed, som du kan få leveret til din adresse eller en GLS pakkeshop. Vi bestræber os på at levere mobilen den følgende hverdag.
Hvad gør jeg ved skade eller uheld?
Hvis din mobil eller tablet bliver skadet, skal du:
Anmelde skaden hos Tryg hurtigst muligt.
Vente på godkendelse og gem referencenummeret.
Afvent at skaden godkendes – du får direkte besked.
Vælg om mobilen skal erstattes eller repareres.
Ved erstatning: Hvis din mobil kan erstattes med en identisk model, modtager du enheden hurtigst muligt – typisk næste hverdag. Efter modtagelse af denne, sender du den skadede mobil retur og sagen afsluttes. Kan mobilen ikke erstattes til samme model, modtager du et link til en side, hvor du kan se mulige alternative erstatningsmodeller. Ved reparation: Du modtager et skadesnummer, og så kan du enten aflevere den beskadigede mobil i en 3Butik eller selv sende den til vores servicepartner aftale. Herefter bliver mobilen repareret og når den igen er klar til brug, kan du vælge at få den leveret til din adresse eller afhente den i en 3Butik. Kan mobilen ikke repareres, modtager du information om erstatning i stedet – som beskrevet ovenfor.
Er jeg dækket i udlandet?
Ja, 3Mobilforsikring dækker også i udlandet – dog ikke i lande under internationale sanktioner (fx Iran, Nordkorea og Krim-regionen). Reparationen bliver imidlertid udført i Danmark.
Hvor længe gælder forsikringen?
Der er ingen tidsbegrænsning på 3Mobilforsikring eller 3Mobilforsikring+. Forsikringen dækker så længe du betaler forsikringspræmien og har et aktivt abonnement hos 3Business. Du kan opsige forsikringen når som helst, men vær opmærksom på, at du opsiger den pr. dags dato.
Kan jeg købe forsikringen når som helst?
Ja, det kan du. Mange vælger at købe forsikringen sammen med en ny mobiltelefon, men du kan sagtens købe forsikringen til en eksisterende mobil eller tablet. Du kan tilføje en mobilforsikring via selvbetjening, ved at snakke med jeres kontaktperson eller kontakte kundeservice.
Er der en maksgrænse for erstatning?
Ja. Reparationsudgifterne pr. skade må ikke overstige værdien af en teknisk tilsvarende erstatningsmodel, og værdien af en erstatningsmodel vil maksimalt svare til den oprindelige enheds købspris.
Hvad enten din mobil har kostet 3.000 kr. eller 15.000 kr. vil dette beløb altså udgøre maksgrænsen for din erstatning pr. skade.
Hvordan klager jeg over en afgørelse?
Du kan kontakte Tryg på Tlf. 70220730, mail affinity@tryg.dk, web affinity.tryg.dk/3. Husk at læse klagevejledningen i forsikringsbetingelserne.
Hvilken mobil får jeg som erstatning?
Mobilen vil som udgangspunkt blive erstattet med én af samme mærke og model - såvel som samme farve, hvis det er muligt.
Kan det ikke lade sig gøre, vil du få en erstatningsmobil, som er teknisk tilsvarende og som minimum har samme kvalitet som den oprindelige enhed. Du vil i så fald modtage et link til et udvalg af mulige alternativer til den oprindelige enhed.
Er det ikke muligt at erstatte din mobil med en ny eller med en erstatningsmobil, modtager du i stedet et erstatningsbeløb svarende til mobilens markedsværdi op til købsprisen angivet i købskvittering, faktura eller lignende.
Hvad skal du gøre, hvis mobilen bliver stjålet?
Spærre SIM-kortet hurtigst muligt ved at ringe til 70 313 123 (åbent døgnet rundt).
Anmelde tyveriet til politiet – husk at oplyse IMEI-nummer.
Udfylde skadesanmeldelsen hos Tryg og afvent svar.
Når anmeldelsen er godkendt, får du leveret en ny mobil eller erstatningsenhed, som du kan få leveret til din adresse eller en GLS pakkeshop. Vi bestræber os på at levere mobilen den følgende hverdag.
Hvad skal du gøre, hvis uheldet er ude?
Anmeld skaden hos Tryg hurtigst muligt. Det kan du gøre via telefon 70 22 07 30, trygs hjemmeside, eller e-mail: affinity@tryg.dk
Afvent at skaden godkendes – du får direkte besked.
Du modtager en anmodning om betaling af selvrisiko
Når selvrisikoen er betalt, kan du vælge om mobilen skal erstattes eller repareres.
4a. Ved erstatning: Vi leverer en ny enhed eller en erstatningsenhed til dig. Hvis din mobil kan erstattes med en identisk eller tilsvarende model, modtager du enheden hurtigst muligt – typisk næste hverdag. Efter modtagelse af enheden, sender du den skadede mobil retur og sagen afsluttes. Kan mobilen ikke erstattes til samme model, modtager du et link til en side, hvor du kan se mulige alternative erstatningsmodeller.
4b. Ved reparation: Du modtager et skadesnummer, og så kan du enten aflevere den beskadigede mobil i en 3Butik eller selv sende den til vores servicepartner. Herefter bliver mobilen repareret og når den igen er klar til brug, kan du vælge at få den leveret til din adresse eller afhente den i en 3Butik. Kan mobilen ikke repareres, modtager du information om erstatning i stedet – som beskrevet ovenfor.
I skal blot indtaste jeres oplysninger i kontaktformularen her, og så kontakter vi jer indenfor 1 time på hverdage mellem 8-16.
Brug for hjælp? Kontakt os her.