Hvis du har en aktiv forsikring hos os, er det enten 3Mobilforsikring eller 3Forsikring.
De lyder ens, men der er forskel, da de to produkter ejes af to forskellige forsikringsselskaber og derfor har forskellige procedurer, betingelser og dækninger.
Du kan se, hvilket produkt du har, på din faktura eller på 3Business Selvbetjening.
Køb forsikring
Du kan købe 3Mobilforsikring på vores hjemmeside, via 3Business Selvbetjening, i en butik eller ved at ringe til vores kundeservice.
Skadesdækning
I samarbejde med Tryg dækker 3Mobilforsikring reparation og erstatning, hvis du f.eks. taber din mobil ned af trappen eller kommer til at drukne den i saftevand. Med den udvidede pakke, 3Mobilforsikring+, er du også dækket hvis en langfingret lommetyv stikker af med den.
Med 3Mobilforsikring er du dækket ved:
Pludselige, udefrakommende skader
Lynnedslag, overspænding og brand
Væske- og fugtskader
Skader på indgange og højttaler
Udvidet garanti ved funktionsfejl
Med 3Mobilforsikring+ er du dækket i ovenstående scenarier samt ved tyveri, røveri og ran.
Selvrisikoeliminering: Hvis en skade på din mobil bliver dækket af en anden forsikring, som pålægger dig en selvrisiko, dækker 3Mobilforsikring denne – dog med op til 2.000 kr. pr. skade.
Du kan læse mere om, hvad forsikringen dækker, i vores abonnementsvilkår.
Anmeld forsikringsskade
Her kan du se, hvor du skal henvende dig, hvis uheldet er ude, og du vil gøre brug af din 3Mobilforsikring:
Hjemmeside: https://affinity.tryg.dk/3
E-mail: affinity@tryg.dk
Telefon: 70 22 07 30
Så nemt får du en ny mobil, når uheldet er ude
Med vores SWAP-service får du en erstatningsenhed leveret direkte til døren - allerede én hverdag efter, at skaden er godkendt. Den defekte enhed sender du bare retur i samme kasse, som du modtog erstatningstelefonen i. Nemt, hurtigt og uden bøvl.
Selvrisiko og dækningsperiode
3Mobilforsikring kræver ingen fornyelse og fortsætter automatisk, så længe SIM-kortet er aktivt. Du kan opsige den når som helst via kundeservice.
Selvrisikoen er 599 kr. pr. skade. Hvis der sker en ny skade inden for 12 måneder efter en tidligere dækket skade, forhøjes selvrisikoen på den nye skade til 999 kr. Der er ingen grænse for, hvor mange skader du kan anmelde.
Forsikringen dækker skader, uanset hvor de opstår, men reparation og erstatning foregår i Danmark. Dækningen følger dit SIM-kort – ikke mobilen – så du er fortsat dækket, hvis du skifter enhed.
Forsikringsselskab
Forsikringsselskabet bag 3Mobilforsikring er Tryg Forsikring A/S.
Tryg er Skandinaviens største skadeforsikringsselskab og betjener ca. 5,7 mio. kunder i Danmark, Norge og Sverige. Selskabet har hovedkontor på Klausdalsbrovej 601, 2750 Ballerup, og er registreret i Danmark med CVR-nr. 24260666. Tryg er noteret på Nasdaq OMX København og er underlagt tilsyn af Finanstilsynet.
Tryg Forsikring A/S er desuden omfattet af Garantifonden for skadesforsikringsselskaber i tilfælde af konkurs.
Opsig forsikring
Opsigelsen kan ske fra dag til dag. Opsig tilvalget ved at logge ind på 3Business Selvbetjening eller ved at kontakte kundeservice.
Klageprocedure
Hvis du har spørgsmål eller ønsker at klage, skal du kontakte 3Mobilforsikring på kvalitet@tryg.dk.
Vil du klage over skadesbehandlingen kan du læse klageproceduren i dine forsikringsbetingelser, men du er også velkommen til at kontakte os på 70 22 07 30 eller skrive en mail til kvalitet@tryg.dk.
Køb forsikring
3Forsikring kan ikke længere købes.
Hvis du allerede har 3Forsikring, er du fortsat dækket indtil forsikringen udløber.
Skadesdækning
3Forsikring dækker typiske skader som skærmbrud, væskeskader og tyveri – både i og uden for Danmark.
Væskeskader: Er din mobil eller tablet kommet i kontakt med væske – fx tabt i vasken – er du dækket.
Skærmbrud: Hvis skærmen går i stykker ved et uheld, dækker forsikringen reparation eller erstatning.
Tyveri: Bliver din mobil eller tablet stjålet, erstattes den med en ny.
Hvad dækker forsikringen ikke?
Skader, der skyldes almindelig defekt eller slid
Reparationer foretaget af egen eller uautoriseret reparatør
Du kan læse mere om, hvad forsikringen dækker i vilkårene for 3Forsikring.
Anmeld forsikringsskade
Hvis uheldet er ude, og dit produkt er blevet beskadiget eller stjålet, skal du starte med at udfylde en skadesanmeldelse og afvente svar.
Når anmeldelsen er godkendt, skal du oprette en reparationssag. Det kan du gøre på én af følgende måder:
Besøg din nærmeste 3Butik
Selvrisiko og dækningsperiode
3Forsikring gælder i op til 60 måneder og ophører automatisk. Du kan dog altid opsige den tidligere via kundeservice.
Selvrisikoen er 499 kr. Ved to dækkede skader inden for 12 måneder stiger selvrisikoen på den anden skade til 998 kr. Maksimalt tre skader kan anmeldes – derefter ophører forsikringen.
Dækningen gælder i hele verden* og omfatter også husstandsmedlemmer, der midlertidigt bruger din enhed med aktiv 3Forsikring.
*Gælder ikke lande under økonomiske sanktioner: Cuba, Iran, Syrien, Nordkorea, Krim-regionen og Sudan.
Forsikringsselskab
Forsikringsselskabet bag 3Forsikring er AIG Europe, dansk filial af AIG Europe Limited United Kingdom.
AIG har eksisteret i Danmark i mere end 50 år, og selskabets danske filial har adresse på Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg, og virksomhedens CVR nr. er 34 61 76 94.
AIG Europe Limited er registreret i England og Wales med Company nr. 01486260 og adressen er The AIG Building, 58 Fenchurch Street, London EC3M 4AB, United Kingdom.
AIG Europe Limited reguleres af de engelske tilsynsmyndigheder The Financial Conduct Authority og The Prudential Regulation Authority. Den danske filial er registreret hos det danske Finanstilsyn med ret til at udføre generel forsikringsvirksomhed i Danmark.
Opsig forsikring
Du kan opsige 3Forsikring når som helst – med 0 dages opsigelse. Opsig tilvalget ved at logge ind på 3Business Selvbetjening eller ved at kontakte kundeservice.
Bemærk: opsiger du dit abonnement hos os, opsiger du samtidig din 3Forsikring.
Klageprocedure
Hvis du har spørgsmål eller ønsker at klage, skal du kontakte 3Forsikring på 88 13 92 93.
Vil du klage over skadesbehandlingen kan du læse klageproceduren i dine forsikringsbetingelser, men du også er velkommen til at kontakte os på 88 13 92 93 eller skrive en mail til 3forsikring@wia.dk.
Husk at læse vores klagevejledning inden.
Stadig brug for hjælp?
Privat | Erhverv |
---|---|
70 313 313 | 70 313 000 |
Teknisk support | |
---|---|
70 313 313 |
Man-torsdag: 8-17, Fredag: 8-16
Weekend/helligdage: Lukket