Solidt netværk indtager Musik i Lejet

18. juli 2016

Festivalen Musik i Lejet i Tisvildeleje 21.-23. juli bliver en sand fest for musikelskere, der kan se frem til navne som fx The Rumour Said Fire, SIVAS og Phlake. De storforbrugende mobilbrugere kan også roligt glæde sig; Teleselskabet 3 opsætter nemlig to midlertidige master i området for at undgå pres på selskabets netværk.

Tisvildeleje er en kyst- og sommerhusby i Nordsjælland med ca 1500 indbyggere, og er dermed ikke vant til at have op mod 10.000 personer og 1.500 frivillige på besøg. Når byen forvandles til festivalen Musik i Lejet 21.-23. juli, er det essentielt med en mobildækning der kan sikre den gode festivaloplevelse til de mange gæster.

”Vi forventer, at dataforbruget stiger til det dobbelte i løbet af de dage, festivalen løber af stablen. Det er nemlig ikke længere tilstrækkeligt at kunne foretage kald og sende beskeder. Vores kunder forventer at kunne bruge mobilen på samme måde som derhjemme, hvor der bliver streamet løs. Og det kræver altså ekstra kapacitet, som vi leverer i form af to ekstra mobilmaster, som vi sender til Tisvildeleje”, siger Kim Christensen, netværksdirektør i 3 Danmark.

De to mobilmaster er placeret, så de indrammer festivalområdet. Således er den ene mast placeret ved Banevej 8 i Tisvildeleje, mens den anden er placeret ved Hovedgaden 125. På denne måde er mobilbrugernes deling af billeder, videoer og streaming ikke truet af et netværk, der ikke tilpasser sig efter, at der pludselig er samlet tusindvis af mennesker i et begrænset areal.

Kontakt Rikke Juul, Head of PR & Communications, 3 Danmark, e-mail: rikke.juul@3.dk, mobil: 31 200 400.

3 tilbyder mobiltelefoni og dataforbindelser via 3G, 4G og 4G+ mobilnetværk. 3’s kunder er flittige brugere af data på mobilen og har i en årrække haft det største dataforbrug i Danmark. Med et tilbud om fri roaming i 40 lande via konceptet 3LikeHome ønsker 3 at være det foretrukne teleselskab for rejselystne danskere. 3 i Danmark er en del af 3 Group, som er repræsenteret i Italien, Østrig, England, Irland, HongKong, Indonesien og Sverige. 3 ejes af kinesiske CK-Hutchison (60%) og svenske Investor (40%). Læs mere om 3 Group på www.three.com og om 3 på www.3.dk.