3 indgår netværksaftale med Plenti

8. marts 2016

Teleselskabet 3 indgår nu i et eksklusivt netværkssamarbejde med det nystiftede teleselskab Plenti, der går i luften om kort tid. Det sker som et led i 3’s strategiske satsning på wholesale med fokus på partnere med en innovativ tilgang til det danske mobilmarked.

Når Danmarks ny teleselskab Plenti inden længe har premiere, så sker det ud fra en ambition om at give kunderne en verden af indhold, og det bliver med teleselskabet 3 som netværksleverandør. De to selskaber har indgået en wholesale-aftale, hvormed kunderne hos Plenti får adgang til 3’s 3G, 4G og 4G+ netværk.

Stærke kræfter bag Plenti
Bag det nye teleselskab står to erfarne folk fra it- og telebranchen. Administrerende direktør i Plenti, Peter Mægbæk, stiftede i sin tid bredbåndsselskabet Fullrate, og han har nu teamet op med Morten Strunge, der stod bag teleselskabet Onfone, og som i dag er stifter og direktør for e-bogstjenesten Mofibo.

“Modsat de traditionelle udbydere af teleydelser er Plenti´s mission at levere og fokusere på underholdning. Som fundament for dette har vi brug for et stærkt netværk og en stærk partner, der konstant tænker i at understøtte vores forretning. Det har vi fundet i 3," siger Peter Mægbæk og fortsætter:

“3 har været meget imødekommende fra starten og oprigtigt ønsket at støtte op omkring vores forretning. Det betyder meget, at vi allerede har udviklet et stærkt partnerskab med 3."

Også 3 er glade for den nye wholesale-aftale:

”Peter Mægbæk og Morten Strunge har tidligere bevist, at de kan lancere holdbare forretningskoncepter. Chancerne er gode for endnu en succes, og dermed bliver partnerskabet også en god forretning for os som netværksleverandør. Aftalen er et godt bevis på, at 3 har et rigtig godt netværk med kapacitet til at levere masser af underholdning,” siger Jesper Larsen Wagner, VP for Business Development hos 3.

Om 3’s netværk:

• 3 har mere end 2.000 sendemaster spredt over hele Danmark
  • 3 dækker:
    • 90% af befolkningen med 4G
    • 99% af befolkningen med 3G bredbånd (> 2 mbps)
    • 99,8% af befolkningen med 3G
  • 27% af 3’s netværk er udstyret med 4G+ (Carrier Aggregation)

For yderligere information:

Rikke Juul Hansen
Kommunikationschef, 3
E-mail: rikke.juul@3.dk
www.3.dk