3 tuner netværket til Hjallerup Marked

4. juni 2015

Hjallerup Marked er godt dækket ind, når op mod 250.000 mobilbrugere igen i år besøger det populære marked. Teleselskabet 3 har nemlig tunet mobilnetværket i området med både 3G og 4G.  Dermed kan 3’s kunder surfe og ’uploade’ løs fra mobilen fra markedet.

Når Mek Pek, Kjeld & Hilda og de mange gode handler igen i år får temperaturen til at stige ved Hjallerup Marked, opstår der med sikkerhed uforglemmelige øjeblikke, som de mere end 250.000 besøgende får lyst til at dele med familie og venner på de sociale medier. Derfor har 3 tunet sit mobilnetværk i området omkring markedet til såkaldte festivalindstillinger, som sørger for, at der kan være fuld skrald på mobilen i løbet af de dage, markedet løber af stablen.

”Vi sætter en ære i at levere den bedste mobiloplevelse til vores kunder, hvad enten de er til marked, på festival, i udlandet eller hjemme i egen baghave. Og vi ved, at de er storforbrugere af data, og at de streamer løs på deres mobiltelefoner, som får større og større skærme. Det er alt i alt med til i stigende grad at udfordre vores netværk, når langt flere brugere end normalt samtidig indtager et mindre område. I forbindelse med Hjallerup Marked tuner vi derfor vores eksisterende 3G- og 4G-netværk til såkaldte festivalindstillinger, hvilket betyder, at de besøgende altid kan komme i kontakt med hinanden via sms og almindelig samtale, da dette prioriteres over data. Det betyder rent praktisk, at det kan tage lidt længere tid at uploade et billede til Facebook under en særlig populær koncert eller begivenhed på markedet. Her på Hjallerup Marked sker en del af handlen i øvrigt via mobilen, og det er endnu en god grund til, at vi er på pletten for at sikre, at vores netværk kører optimalt trods spidsbelastning”, siger Kim Christensen, netværksdirektør i 3 Danmark.

Læs mere om 3 på 3.dk

Kontakt Hanne Damgaard, kommunikationskonsulent, 3 Danmark, e-mail: hanne.damgaard@3.dk, mobil: 31 200 478.

3 tilbyder danskerne mobiltelefoni og mobilt bredbånd. Kombinationen af 3’s 3G-netværk og lynhurtige 4G-netværk, sikrer danskerne adgang til fremtidens netværk - i dag. 3 i Danmark er en del af Hi3G Access, som har mobillicenser i Danmark og Sverige og ejes af Hutchison Whampoa Ltd. (60 pct.) og Investor AB (40 pct.). Begge ejere har global industriel og teknologisk erfaring. 3 samarbejder desuden med selskaber i Hutchison Whampoa-gruppen, som har 3G-licenser i Israel og Macau og 4G-licenser i Danmark, Hongkong, Italien, Irland, Storbritannien, Sverige og Østrig. Du kan besøge 3 på www.3.dk.