3 giver fri roaming i USA med 3LikeHome

Den 11. november 2015

Fra mandag den 16. november kan kunder hos 3 bruge deres smartphones på samme vilkår som i Danmark, når de rejser til USA, Singapore, Puerto Rico samt Amerikanske Jomfruøer. 3 udvider igen sit populære 3LikeHome-koncept, som dermed nu gælder i 28 lande.

Fra næste uge kan kunder hos 3 med ro i sindet bruge deres smartphones til at finde vej, ringe hjem eller forevige og dele oplevelser fra ”over there” – uden at frygte for telefonregningen. Mandag den 16. november udvider teleselskabet 3 nemlig konceptet 3LikeHome til også at omfatte USA, Singapore, Puerto Rico samt Amerikanske Jomfruøer (også kendt som Dansk Vestindien).

Først med USA

3LikeHome omfatter nu i alt 28 lande, og det er med stolthed, at 3 som det første teleselskab tilbyder sine kunder fri dataroaming på den anden side af Atlanten.

”Vi vil gerne være det foretrukne teleselskab for rejselystne danskere – både på fritids- og forretningsrejser, og vi er derfor i al beskedenhed meget stolte af at være de første, der giver mulighed for både at ringe og bruge data på den anden side af Atlanten uden ekstra beregning. Det har stor betydning for vores kunder, at de kan anvende telefonen på samme måde i udlandet som i Danmark, og at de ikke længere behøver at jagte nærmeste café eller hotel for at komme på Wi-Fi,” siger Morten Christiansen, CEO for 3 Danmark.

Fra den 16. november vil det ikke koste mere at bruge sin smartphone i USA og de tre andre destinationer, hvis man er kunde hos 3 og har 3LikeHome inkluderet i sit privat- eller erhvervsabonnement. I praksis betyder det, at man kan ringe gratis til danske numre, sende sms/mms gratis til danske numre samt modtage opkald gratis og forbruge data, som tages fra det data, der er inkluderet i abonnementet.

På forkant med nye EU-regler

Europaparlamentet har netop vedtaget nye regler for roamingpriser, som angiver, at forbrugerne fra juni 2017 skal betale det samme for at bruge mobilen i de øvrige EU-lande, som de gør derhjemme. De nye regler betyder også, at teleselskaberne allerede fra den 30. april 2016 i EU kun må opkræve mindre roamingtillæg hos forbrugerne ud over den pris, en kunde betaler for at bruge mobilen derhjemme. Ifølge 3 er udvidelsen af 3LikeHome et naturligt skridt i ambitionen om at være på forkant med reguleringen af markedet.

”Det vakte opsigt, da vi introducerede 3LikeHome i marts 2014. I starten var reaktionen blandt nogle kunder, at det var for godt til at være sandt, men kunderne har taget det til sig i stor stil og surfer løs i udlandet i dag. Med EU’s regulering får alle adgang til billig roaming i EU, men vi vil fortsætte med at gøre 3LikeHome attraktivt, og derfor udvider vi nu med bl.a. USA, som er danskernes foretrukne feriedestination uden for EU,” siger Morten Christiansen fra 3.

Tusindvis af 3’s kunder med 3LikeHome i abonnementet tog mobilvanerne med på sommerferien i udlandet i år. Beregninger fra 3 viser, at den samlede regning på data havde lydt på godt og vel 240 millioner kroner i roamingafgifter alene i juli måned for disse kunder tilsammen, hvis de ikke havde haft 3LikeHome.

Om 3LikeHome:

Med 3LikeHome kan 3’s privat- og erhvervskunder bruge deres smartphone i USA, Singapore, Puerto Rico, Amerikanske Jomfruøer samt det meste af Europa til samme pris som i Danmark.

3LikeHome omfatter i alt 28 lande: USA, Singapore, Puerto Rico, Amerikanske Jomfruøer, Belgien, Cypern, England, Finland, Frankrig, Grækenland, Holland, Hongkong, Irland, Italien, Liechtenstein, Luxembourg, Malta, Nordirland, Norge, Portugal, San Marino, Schweiz, Skotland, Spanien, Sverige, Tyskland, Wales, Østrig,

3LikeHome er inkluderet i de fleste af 3’s privat- og erhvervsabonnementer, så man slipper for at bekymre sig om høje roamingafgifter på data og opkald til danske numre, uanset om man er på forretningsrejse eller ferie.

3LikeHome dækker:

• Trafik på alle netværk i de pågældende lande, ikke kun 3’s netværk
  • Modtagelse af kald og opkald til danske numre
  • SMS/MMS til danske numre
  • Op til 10 GB i op til 30 dage af gangen. Data forbruges fra den datamængde, der er inkluderet i kundens abonnement
  • Opkald til udenlandske numre koster almindelig udlandstakst

Læs mere om 3LikeHome

For privatkunder: https://www.3.dk/abonnementer/fordele/3likehome/

For erhvervskunder: https://www.3.dk/business/abonnementer/fordele/3likehome/

På disse sider kan kunder hos 3 også tjekke, om de har 3LIkeHome inkluderet i deres abonnement.

Yderligere information:

Rikke Juul Hansen, PR- og kommunikationschef, 3 Danmark, e-mail: rikke.juul@3.dk, mobil: 31 200 400

3 tilbyder danskerne mobiltelefoni og mobilt bredbånd. Kombinationen af 3’s prisvindende 3G-netværk og lynhurtige 4G /LTE-netværk sikrer danskerne adgang til fremtidens netværk – i dag. 3 i Danmark er en del af Hi3G Access, som har mobillicenser i Danmark og Sverige og ejes af Hutchison Whampoa Ltd. (60 pct.) og Investor AB (40 pct.). Begge ejere har global industriel og teknologisk erfaring. 3 samarbejder desuden med selskaber i Hutchison Whampoa-gruppen, som har 3G-licenser i Australien, Østrig, Hongkong, Macau, Irland