Julegaveshopping: Vi vil stadig have personlig service

1. december 2014

Forventningerne til årets e-julehandel er store, og danskerne handler da også i stadig større grad julegaverne på internettet. Men selvom over 43 procent af danskerne regner med at købe julegaver på internettet, så er den personlige service i den fysiske butik stadig meget vigtig for os. Det viser en undersøgelse af danskernes mobil- og onlineforventninger, som teleselskabet 3 og A&B Analyse netop har gennemført.

Det er nemt og hurtigt at købe sine julegaver på internettet. I de bedste internetbutikker får man et hurtigt og godt overblik over gavemulighederne, og så kan man samtidig slippe for de lange og stressende køer foran kasserne i julemåneden. Og hvis man samtidig kan spare lidt penge på gaverne, så er det noget, vi kan lide. Ifølge 3’s un-dersøgelse prioriterer næsten to ud af tre danskere lave priser, hvis de fx skal købe en mobil eller tablet i julega-ve.

Julegaver købes gerne online – men skal kunne byttes i en butik

Undersøgelsen viser imidlertid også, at vi elsker den gode personlige service og muligheden for at se og røre ved varerne i vores lokale butik. Og det er også her, vi søger hen, når varen skal byttes. For halvdelen af alle danske-re er det således vigtigst, at den gave, de køber, kan byttes i en fysisk butik. Hver tredje prioriterer den personlige service allerhøjest og for over 20 procent er det vigtigst, at vi kan se og røre ved varerne, før vi køber.

"Tallene bekræfter, at vi går den rigtige vej. Prisen skal selvfølgelig være god, men kunderne efterspørger i høj grad også den personlige service og specialiserede rådgivning, som vi tilbyder i de fysiske butikker. Derfor har vi heller ikke som mange andre udliciteret vores servicefunktioner, men er gået imod strømmen og har oprustet på medarbejder- og butikssiden, så vi kan være der, hvor kunderne er. Det gælder online, men også fysisk, hvor alle danskere skal have adgang til en 3Butik inden for ti minutters afstand," siger David Elsass, direktør for privatmar-kedet, 3 Danmark.

Tidligere på året udvidede 3 samarbejdet med FONA. 3 etablerer således 40 nye shop-in-shops i FONA-forretninger landet over og får dermed mere end 70 butikker rundt om i landet. Fokus er stadig på de bedste kun-deoplevelser og den specialiserede rådgivning i topklasse.

"Mange forærer spil, musik og elektronik i julegave. Og hvis de overvejer at give en smartphone eller tablet i gave, så kan FONAs kunder nu også nyde godt af vores medarbejderes ekspertise. Undersøgelsens resultater under-streger, at det er særligt vigtigt for kunderne. Det er for os samtidig en effektiv måde at drive de fysiske butikker, hvilket også kommer kunderne til gode i form af attraktive priser", siger David Elsass.

Julegavetip til mændene

Er du i tvivl om, hvad du skal give i julegave, så er der ifølge undersøgelsen flest kvinder, der ønsker sig en smartphone eller tablet i julegave. Det gælder især kvinder mellem 18-34 år, hvor knap 14 procent har en smartphone højt på ønskelisten over årets ønsker. De yngre kvinder er dog skarpt forfulgt af de lidt ældre mænd og kvinder mellem 50-64 år. Her har mere end hver tiende sat en streg under smartphonen på ønskelisten.

Læs mere om 3 på www.3.dk

For yderligere information til medierne

Kontakt Hanne Damgaard, kommunikationskonsulent, 3 Danmark, e-mail: hanne.damgaard@3.dk, mobil: 31 200 400.

Du kan altid kontakte den vagthavende kommunikationskonsulent i 3’s kommunikationsafdeling på mobil 31 200 202.

Om 3:

3 tilbyder danskerne mobiltelefoni og mobilt bredbånd. Kombinationen af 3’s 3G-netværk og lynhurtige 4G /LTE-netværk, sikrer danskerne adgang til fremtidens netværk - i dag. 3 i Danmark er en del af Hi3G Access, som har mobillicenser i Danmark og Sverige og ejes af Hutchison Whampoa Ltd. (60 pct.) og Investor AB (40 pct.). Begge ejere har global industriel og teknologisk erfaring. 3 samarbejder desuden med selskaber i Hutchison Whampoa-gruppen, som har 3G-licenser i Israel og Macau og 4G/LTE-licenser i Danmark, Hongkong, Italien, Irland, Storbritannien, Sverige og Østrig. Du kan besøge 3 på www.3.dk.

Din version af Internet Explorer er forældet

Vi anbefaler du opdaterer til nyeste version
eller benytter en anden browser

Microsoft har lukket for support af den version af Internet Explorer du benytter. Det betyder, at du ikke længere får sikkerhedsopdateringer og fejlrettelser, og du skal derfor opdatere til nyeste version.

Du kan også vælge at benytte en anden browser i stedet for Internet Explorer, fx. Chrome eller Firefox.

Det betyder også, at du på 3.dk ikke længere vil få den rigtige oplevelse af vores indhold. Siden kan se mærkelig ud og i værste tilfælde kan dele ikke virke for dig - fx. gennemføre køb.

Opdater Internet Explorer

Ok, jeg forstår. Besøg 3.dk alligevel

Dogg