Om saldokontrol

Om Saldokontrol

Saldokontrol sørger for, at jeres forbrug i en fakturaperiode ikke overskrider det fastsatte beløb, som I har valgt. Fakturaperioden løber fra den 16. i en måned til den 15. måneden efter. Saldokontrollen er en gratis service, som spærrer for:

  • Opkald
  • SMS/MMS
  • Data
  • Alt forbrug i udlandet, herunder data, SMS/MMS og opkald*

Følgende er IKKE inkluderet i Saldokontrol og takseres derfor udover den valgte forbrugsgrænse:

  • Abonnement
  • Tillægs- og rabatpakker
  • Køb via mobilen som f.eks. donationer og køb over sms
  • Afdragsordning

*Bemærk, at forbrug i udlandet kun opdateres én gang i døgnet, hvorfor den fastsatte beløbsgrænse kan overskrides indenfor denne periode. Der kan i sjældne tilfælde gå op til tre måneder før forbrug i udlandet er opdateret.

Eksempel

1. Hvis I vælger en saldogrænse på 300 kr. med et 3Enkelt Pro 3 GB til 169 kr. om måneden, vil Saldokontrol altså først spærre ved 489 kr. (300 kr. + 189 kr. = 469 kr.)

2. Hvis I derimod vil have en faktura på max 300 kr. med 3Enkelt Pro 3 GB abonnementet, skal I sætte en saldogrænse på 100 kr., da saldogrænsen kun kan sættes på runde tal. Hermed vil jeres faktura ende så tæt på 300 kr. som muligt (100 kr. + 169 kr. = 269 kr.)

3. Hvis I derimod har abonnementet 3Enkelt Pro 3 GB og rabatpakken 3Global til kr. 69,00 om måneden, og ønsker en saldogrænse på 300 kr., vil Saldokontrollen spærre ved et forbrug på 499 kr. (169 kr. + 300 kr. + 69 kr. = 538 kr.)

 

Aktivering af Saldokontrol
Saldokontrollen aktiveres via kundeservice.

Husk desuden at Saldokontrollen følger regningsperioden, hvilket betyder at din Saldokontrol bliver nulstillet den 16. i hvér måned.

Opsæt spærringer på iPhone
Hvis du har en iPhone, har du mulighed for at vælge hvilke begrænsninger der skal være.

Du kan læse mere om det på Apple's hjemmeside.

Stadig brug for hjælp?
Så er du velkommen til at ringe eller skrive til os - så sørger vi hurtigt at give dig svar på dine spørgsmål

Skriv til kundeservice

Se andre kontaktmuligheder