Erhvervs- og privatopkald på samme mobil
Få opkald og sms'er på dit ur
Nemt at skifte simkort
Hos os kan du hurtigt og nemt overføre SIM-kort fra din tidligere iPhone til din nye iPhone, uden at du skal kontakte os og eller skanne en QR kode. Vi kalder det One Click Transfer.
For at bruge One Click Transfer kræver det blot, at du har: - et 3-abonnement på din gamle iPhone.
- installeret iOS17 på din nye og din gamle iPhone.
- aktiveret Bluetooth. Følg instrukserne på din nye iPhone for at overføre dit fysiske SIM-kort eller eSIM til din nye iPhone. Vær obs på, at mobilerne skal ligge ved siden af hinanden og være tændt.
I Modsætning til et traditionelt SIM-kort er eSIM en permanent chip, der sidder i mobilen. Via en QR-kode henter du data ned på eSIM-kortet fra serveren i stedet for at skifte det fysisk. Det gør det nemmere at tage et nyt SIM-kort i brug. eSIM kan kombineres med det traditionelle SIM-kort, hvilket gør det muligt at have to numre på samme mobil. Dermed kan du fx slippe for at gå rundt med både arbejds- og privattelefon.
I en mobil kan du kombinere et eSIM med et klassisk plastik SIM-kort, som vi kender idag, og dermed have to aktive telefonnumre på din mobil. Så kan du f.eks både have dit arbejds- og privatnummer på samme mobil.
Vil du bestille et eSIM og allerede er kunde hos 3Business, kan du bestille det via selvbetjenignen under abonnement. Det koster 0 kr. at bytte sit nuværende SIM-kort ud med et eSIM.
Ønsker du eSIM i forbindelse med køb af ny mobil eller nyt abonnement, vælger du det bare til når du taler med os.
3 understøtter eSIM til alle eSIM-kompatible telefoner på markedet, men vi er kun i stand til garantere fuld support og funktionalitet på de modeller, vi selv forhandler.
Se her hvilke mobiler og tablets der understøtter eSIM.
Udover at have en smartphone/tablet der undersøtter teknologien, skal du også sikre dig at din smartphone/tablet er opdateret til seneste version af software.
Hvordan ved jeg, hvilket nummer jeg ringer og sms'er fra?
Når du foretager et opkald, kan du øverst på skræmen se, hvilket nummer du ringer fra. Hvis du ønsker at ringe fra dit andet nummer, klikker du blot på knappen øverst på skærmen, hvor der står ”Primær”, herefter får du mulighed for at ændre udgående nummer til ”Sekundær”. Samme proces anvendes for sms’er. Her skal du blot være opmærksom på, at du altid vil svare tilbage til det sidste nummer i tråden. Har du modtaget en sms til ”primær”, vil du ikke kunne sende en sms til samme nummer fra ”sekundær”. Vil du det, skal du slette hele sms-tråden.
Hvad skal jeg gøre, hvis jeg i en periode ikke ønsker at modtage opkald?
Så skal du blot deaktivere dit eSIM. Deaktiverer du dit eSIM, skal du selv huske at aktivere det igen.
Hvordan deaktiverer jeg e-SIM på iPhone?
Du deaktiverer dit eSIM under indstillinger > mobilnetværk > mobilabonnement > slå mobilabonnement til/fra Bemærk, at du kun deaktiverer dit eSIM, du opsiger ikke dit abonnement hos 3.
Hvordan sletter jeg mit e-SIM?
a) ”Indstillinger” > ”Generelt” > ”Nulstil iPhone” > ”Slet alt indhold og alle indstillinger” > ”Slet alt”. b) ”Indstillinger” > ”Mobilnetværk” > ”Vælg abonnement” > ”Fjern mobilabonnement” > ”Fjern 3-DK abonnement”. Bemærk at du kun sletter dit eSIM, du opsiger ikke dit abonnement hos 3. Bemærk i øvrigt at denne handling ikke kan fortrydes. Hvis du har slettet eSIM fra din iPhone, kan du kun få eSIM på din iPhone igen ved at scanne en ny eSIM-QR-kode. Hvis du blot ønsker ikke at modtage opkald til dit nummer i en periode, skal du deaktivere dit eSIM.
Hvad sker der med mit e-SIM, hvis jeg nulstiller min iPhone?
Du kan vælge, om du vil slette dit eSIM eller ej. Vælger du ”Fjern 3 DK-abonnement” sletter du dit eSIM fra mobilen. Denne handling kan ikke fortrydes. Hvis du har slettet eSIM'et fra din iPhone, kan du kun få eSIM på din iPhone igen ved at scanne en ny eSIM-QR-kode.
Kan jeg have to aktive e-SIM på samme tid?
Nej. Du kan kun have et aktivt eSIM på iPhone ad gangen. Men du kan have et aktivt og fem inaktive eSIM installeret på iPhone samtidigt. Plus et Nano SIM.
Kan jeg nøjes med at have et e-SIM på iPhone?
Ja, du kan godt nøjes med at have et eSIM på din iPhone, men du skal have både et eSIM og et Nano SIM, hvis du vil anvende Dual SIM funktionaliten.
Skal begge abonnementer på telefonen være fra samme mobiloperatør?
Nej, abonnementerne er uafhængige af hinanden og kan godt være fra to forskellige operatører.
Kan jeg tilkoble både Nano SIM og e-SIM på min iPhone til Apple Watch?
Ja, men bemærk at du skal tilkøbe et Apple Watch tilkobling til begge abonnementer. Bemærk også at du vil bruge ekstra meget strøm på dit Apple Watch, hvis du vælger at tilkoble flere abonnementer til Apple Watch samtidigt. Vi vurderer, at strømforbruget stiger med 30%.
Bruger e-SIM mere strøm end Nano SIM?
Ja, en lille smule mere.
Understøtter e-SIM 3Firmanummer?
Ja, eSIM på iPhone understøtter 3Firmanummer. Bemærk dog, at vi stadig ikke understøtter brug af 3Firmanummer med Apple Watch tilkobling.
Understøtter 3Kontakt e-SIM?
Ja
Er PIN-koden aktiv fra starten?
Nej, PIN-kode til eSIM er som standard deaktiveret. Hvis du ønsker at anvende PIN-koden, skal du aktivere PIN-koden under Indstillinger > Mobilnetværk > PIN-kode til SIM > PIN-kode til SIM (til/fra).
Hvordan låser jeg SIM-kort med PIN-kode op?
Hvis du har aktiveret PIN-kode til eSIM, vil iPhone prompte dig for at taste PIN-koden til både Nano SIM og eSIM.
Hvad skal jeg gøre, hvis jeg indleverer min iPhone med e-SIM til reparation?
Du skal fjerne ”Find my iPhone” som normalt. Derudover skal du fjerne eSIM profilen, inden telefonen indleveres. Der er to måder du kan slette eSIM:
”Slet alt indhold og indstillinger” på telefonen under ”Indstillinger” > ”Generelt” > ”Nulstil” > ”Slet alt indhold og indstillinger” > ”Slet iPhone” > ”Slet alt”
Dette anbefaler vi kun, hvis det er en åbenlys fejl som f.eks smadret skærm mv. ellers brug mulighed 2:
Gå i ”Indstillinger” > ”Generelt” > ”Mobilnetværk” > ”Fjern mobilabonnement”.
Hvad sker der med mit e-SIM, hvis iPhonen bliver ombyttet ved reparation?
Du skal have et nyt eSIM på dit telefonnummer, som skal aktiveres på den nye telefon. Den defekte telefon bliver komplet nulstillet og destrueret.
I skal blot indtaste jeres oplysninger i kontaktformularen her, og så kontakter vi jer indenfor 1 time på hverdage mellem 8-16.