Din 3Forsikring ligger nu hos et nyt forsikringsselskab - AIG Europe. Men det behøver du slet ikke at bekymre dig om, for det har ingen betydning for dig eller din dækning. Så du kan trygt bruge dit udstyr, som selvfølgelig er forsikret under samme vilkår og til samme lave pris (59 kr./md.).
Det betyder, at dit udstyr er forsikret i tilfælde af hændelige skader, tyveri og uautoriseret brug. Desuden dækker forsikringen, hvis din enhed er blevet permanenet forlagt.
AIG Europe Limited er registeret i England og Wales med Company nr.: 01486260 og reguleres af de engelske tilsynsmyndigheder The Financial Conduct Authority og The Prudential Regulation Authority. Den danske filial er registreret hos det danske Finanstilsyn, med ret til at udføre generel forsikringsvirksomhed i Danmark.
Adresse:
Osvald Helmuth Vej 4
2000 Frederiksberg
CVR nr.: 34617694
Forsikringsselskabet er en filial af AIG Europe Limited, og derfor er forsikringsselskabet omfattet af garantiordningen Financial Services Compensation Scheme (FSCS). Du kan dermed være berettiget til kompensation i det usandsynlige tilfælde, at forsikringsselskabet ikke kan opfylde sine forpligtelser.
Dette afhænger af typen af forsikring og omstændighederne omkring skaden. Yderligere information er tilgængelig hos FSCS.
Hvis der mod forventning opstår uenighed i forbindelse med en beslutning vedrørende forsikringsdækningen, kan du fremsende en klage til forsikringsankenævnet.
Klagen skal fremsendes til forsikringsankenævnet på en særlig formular, og der skal betales et lille gebyr. Gebyret refunderes, hvis du får helt eller delvist medhold i din klage, hvis klagen afvises, eller hvis du trækker klagen tilbage.
Denne forsikring samt enhver tvist, der måtte opstå, vil være underlagt dansk lov og skal behandles af de danske domstole.
Hvis du fortryder, at du har tegnet din 3forsikring, har du 14 dages fortrydelsesret. Fortrydelsesfristen løber i 14 hverdage efter din modtagelse af denne info om nyt forsikringsselskab.
Hvis du fortryder, er det vigtigt, at du giver os besked, inden fristen udløber. Giver du skriftlig besked (for eksempel pr. brev eller e-mail), skal du have sendt beskeden, inden fristen udløber. Du kan eventuelt sende dit brev som anbefalet post og gemme postkvitteringen, hvis du ønsker bevis for, at du har fortrudt i tide.
Kontakt kundeservice for fortrydelse:
3 (Hi3G Denmark ApS)
Postboks 1917
2650 Hvidovre
Att: Kundeservice
Telefon: 70 313 313
Mail: kundeservice@3.dk
Så kan det sagtens være, at de er forsikret ud fra forskellige vilkår alt afhængig af, hvornår 3Forsikringen er tegnet. Det skyldes, at der har være ændringer løbende. Her kan du finde samtlige forsikringsvilkår.
Som sagt, så vil ændringen på ingen måde have betydning for dig og din forsikring. Men hvis du er interesseret, finder du her printvenlige versioner af kommunikationen omkring skiftet til AIG.