Danskerne er ikke forsikret på festival

5. juli 2016

Ifølge en ny undersøgelse, som Wilke har gennemført for teleselskabet 3, er 39% af danskerne på festival med en mobil uden forsikring. 14% ved ikke, om deres mobil er forsikret. På dette års Roskilde Festival var der mange tilskadekomne mobiler, og 3 opfordrer til at få tjekket op på husstandens mobilforsikringer.

Selvom mobilen er mange danskeres kæreste eje, så er det desværre ikke alle, der tænker på at få den forsikret. 39% af danskerne har ikke mobilen forsikret, når de er på festival. Samtidig er 14% i tvivl om, hvorvidt de har en forsikring, der dækker, hvis mobilen bliver skadet eller helt væk under festlighederne. Det viser en ny undersøgelse, som Wilke har lavet for 3.

En opgørelse fra 3’s Mobile Aid-stand ved Trade Zone Central på Roskilde Festival viser, hvor galt det kan gå med mobilen på festival. Her kunne man få repareret sin tilskadekomne mobil eller låne en anden inkl. simkort, hvis ens mobil var blevet væk. De fleste skader var ødelagte skærme og mobiler, der ikke kunne oplade pga. enten regn eller støv i mobilen. I Mobile Aid-standen blev der langet 65 mobiler over disken til festivalgængere med bortkomne eller tilskadekomne mobiler, der ikke kunne reddes. Der blev ligeledes givet 27 simkort til de uheldige festivalgængere, der helt havde mistet mobilen.

”Vi oplever, at mange kunder ærgrer sig, når de vender hjem fra festival med en ødelagt mobil og tror, at de er dækket af deres indboforsikring. Det er en kæmpe øv-oplevelse efter noget så festligt som en festival. Selvom man nødvendigvis ikke tænker på sin mobil som det første inden en festival, kan det vise sig at være en god investering”, siger Head of Consumer Marketing i 3, Frederik Grønlund Scholten og opfordrer til at se festivalsæsonerne som en anledning til at få tjekket op på husstandens forsikringer.

Om undersøgelsen

Undersøgelsen er gennemført af analysebureauet Wilke i maj 2016 og er repræsentativt fordelt blandt danskere over 18 år. Der er gennemført i alt 1000 interviews.

Udvalgte resultater fra undersøgelsen

Er din mobil forsikret, når du tager på festival?

(1000 adspurgte)

Ja, via mit teleselskab – 5%

Ja, jeg er forsikret via min indboforsikring –  43%

Nej – 39%

Ved ikke – 14%

Skifter du din mobil ud med en ældre model, når du tager på festival?

(1000 adspurgte)

Ja – 16%

Nej – 80%

Ved ikke – 4%

Hvorfor skifter du din mobil ud med en ældre model, når du tager på festival?

(157 adspurgte)

For at undgå tyveri –64%

For at undgå, at min mobil går i stykker, bliver beskadiget – 74%

Batteriet i den ældre model holder længere – 36%

Andet – 2%

Om 3Forsikring

3Forsikring dækker både uheld som skærmbrud og væskeskader samt tyveri. De første to måneder fra købsdatoen er 3Forsikring gratis. Der er ingen bindingsperiode, og man kan opsige fra dag til dag. 3Forsikring dækker fra første dag og 24 måneder frem. I den periode kan man få dækket op til tre skader med en selvrisiko på 499 kr. ved første skade. Læs mere om 3Forsikring.

Følg 3 på Roskilde Festival på #3rf16 og find mere info på her.

Kontakt Rikke Juul, Head of PR & Communications, 3 Danmark, e-mail: rikke.juul@3.dk, mobil: 31 200 400.

3 tilbyder mobiltelefoni og dataforbindelser via 3G, 4G og 4G+ mobilnetværk. 3’s kunder er flittige brugere af data på mobilen og har i en årrække haft det største dataforbrug i Danmark. Med et tilbud om fri roaming i 28 lande via konceptet 3LikeHome ønsker 3 at være det foretrukne teleselskab for rejselystne danskere. 3 i Danmark er en del af 3 Group, som er repræsenteret i Italien, Østrig, England, Irland, HongKong, Indonesien og Sverige. 3 ejes af kinesiske CK-Hutchison (60%) og svenske Investor (40%). Læs mere om 3 Group på www.three.com og om 3 på www.3.dk