Smukfest-gæster brugte mobilen som aldrig før

8. august 2016 

Der blev streamet film og musik og uploadet uendelige mængder data til de sociale medier under dette års Smukfest. Teleselskabet 3’s kunder har slået sidste års rekord i dataforbrug på festivalen og brugte tilsammen, hvad der svarer til uafbrudt HD-streaming af Netflix i 237 døgn.

3's netværk har været udsat for rekordhøj aktivitet til dette års Smukfest, der løb af stablen i Skanderborgs bøgeskov i sidste uge. Siden festivalens start er der gået hele 12,8 TB data gennem 3’s netværk. Det svarer til uafbrudt HD-streaming af Netflix i 237 døgn og er dermed 78 % højere end sidste års rekord. 

Solidt netværk helt ude i skoven
3 forventede en massiv stigning i dataforbruget på Smukfest og havde derfor oprustet netværket på festivalen med syv mobile master, hvoraf fire bestod af antenneanlæg, som var sat op i bøgeskovens træer for at være så tæt på brugerne som muligt.

Hos 3 er man godt tilfreds med den leverede dækning og kapacitet på festivalen og ser dette som en del af forklaringen på årets rekordforbrug.

”Lige præcis Smukfest er en dækningsmæssig udfordring, som vi tager op hvert år. Festivalen foregår nemlig i et skovområde, hvor der under normale omstændigheder hverken befinder sig så mange mennesker eller afholdes så store koncerter. Og resultatet taler for sig selv, når man ser på det utroligt høje dataforbrug på festivalen,” siger Stefan Ring Støhrmann, der er ansvarlig for 3’s netværksopsætning på Smukfest.

Fakta

  • Der blev brugt 12,8 TB data på hele festivalen, hvilket svarer til ca. 78 % mere datatrafik i forhold til SF2015. Der blev sendt og modtaget 7,2 TB data på hele SF2015.
  • Tallene fra dette års Smukfest er målt fra lørdag d. 30. juli til mandag d. 8. august.
  • Ca. 75 % af datavolumen er 4G-trafik.
  • Mellem kl. 12:00 og 13:00 fredag d. 5. blev der sendt og modtaget 128,2 GB data. Dette er rekorden for en time på dette års Smukfest og svarer til HD-streaming af Netflix i hele 2 døgn.
  • Top 3-mobiler svarende til 42 % af 3’s kunders mobiler på Smukfest:
  1. iPhone 6
  2. iPhone 5S
  3. iPhone 6S

 

For yderligere information til medierne:

Kontakt Rikke Juul, Head of PR & Communications, 3 Danmark, e-mail: rikke.juul@3.dk, mobil: 31 200 400.

Du kan altid kontakte den vagthavende kommunikationskonsulent i 3’s kommunikationsafdeling på mobil 31 200 202.

Om 3:

3 tilbyder mobiltelefoni og dataforbindelser via 3G, 4G og 4G+ mobilnetværk. 3’s kunder er flittige brugere af data på mobilen og har i en årrække haft det største dataforbrug i Danmark. Med et tilbud om fri roaming i 40 lande via konceptet 3LikeHome ønsker 3 at være det foretrukne teleselskab for rejselystne danskere. 3 i Danmark er en del af 3 Group, som er repræsenteret i Italien, Østrig, England, Irland, HongKong, Indonesien og Sverige. 3 ejes af kinesiske CK-Hutchison (60%) og svenske Investor (40%). Læs mere om 3 Group på www.three.com og om 3 på www.3.dk

Din version af Internet Explorer er forældet

Vi anbefaler du opdaterer til nyeste version
eller benytter en anden browser

Microsoft har lukket for support af den version af Internet Explorer du benytter. Det betyder, at du ikke længere får sikkerhedsopdateringer og fejlrettelser, og du skal derfor opdatere til nyeste version.

Du kan også vælge at benytte en anden browser i stedet for Internet Explorer, fx. Chrome eller Firefox.

Det betyder også, at du på 3.dk ikke længere vil få den rigtige oplevelse af vores indhold. Siden kan se mærkelig ud og i værste tilfælde kan dele ikke virke for dig - fx. gennemføre køb.

Opdater Internet Explorer

Ok, jeg forstår. Besøg 3.dk alligevel

Dogg