3’s kunder indledte 2016 med et databrag

Teleselskabet 3’s kunder slog ny datarekord nytårsaften og brugte tilsammen 176 terabyte data, hvilket er 68 flere terabyte end sidste år og svarer til en stigning på 63 procent. Sms’en bliver også stadig brugt som budbringer af nytårshilsner. 3’s kunder sendte mere end syv millioner sms’er afsted til venner og bekendte i døgnet mellem den 31. december kl. 02.00 og den 1. januar kl. 02.00. Mere end en million af sms’erne gik af sted i timen efter midnat.

”Dataforbrugets enorme stigning er et udtryk for, at mobilen er blevet et centralt hjælpemiddel i mange danskeres hverdag – ikke mindst på en aften som nytårsaften, hvor mobilens funktioner virkelig kommer i spil. Folk streamer YouTube-videoer med instruktioner til nytårsmiddagens tilberedning, de booker en taxa, car2go eller Uber via apps for at komme frem til festen i tide og de streamer musik til dansegulvet på skift i en lind strøm. Det hele kulminerer i en byge af snapchats og deling af billeder og video på de sociale medier, når vi rammer midnat og fyrværkeri, kransekage og nytårskys mv. skal dokumenteres og deles,” fortæller David Elsass, direktør for privatmarkedet hos 3.

 

Trafiktal fra 3’s netværk fra døgnet mellem den 31. december 2015 kl. 02.00 og den 1. januar 2016 kl. 02.00:

Data

  • 3’s kunder brugte ialt176 terabyte data
  • 176 terabyte data svarer til én persons uafbrudte streaming af Netflix i 8,9 år
  • Data upload toppede i timen efter midnat, hvor der blev oploadet 1 terabyte data
  • Data download toppede med 10 terabyte mellem kl. 15 og 16 den 31. december
  • Ved årsskiftet til 2015 brugte 3’s kunder tilsammen 108 terabyte data

Talekald

  • 3’s kunder foretog 3,8 millioner opkald i alt
  • Den travleste time var mellem kl. 00.00 - 01.00. Her blev der foretaget over 620.000 opkald

SMS

  • 3’s kunder sendte i alt lidt mere end syv millioner sms’er
  • Der var især travlt på tasterne i timen mellem kl. 00.00 og 01.00, hvor der blev afsendt mere end en million sms’er
  • I 2014 sendte 3’s kunder i alt 5,7 millioner sms’er
     

Læs mere om 3 på www.3.dk

 

For yderligere information til medierne:

Kontakt Rikke Juul, kommunikationschef, 3 Danmark, e-mail: rikke.juul@3.dk, mobil: 31 200 400.

Du kan altid kontakte den vagthavende kommunikationskonsulent i 3’s kommunikationsafdeling på mobil 31 200 202.

Om 3:

3 tilbyder danskerne mobiltelefoni og mobilt bredbånd. Kombinationen af 3’s 3G-netværk og lynhurtige 4G /LTE-netværk, sikrer danskerne adgang til fremtidens netværk - i dag. 3 i Danmark er en del af Hi3G Access, som har mobillicenser i Danmark og Sverige og ejes af Hutchison Whampoa Ltd. (60 pct.) og Investor AB (40 pct.). Begge ejere har global industriel og teknologisk erfaring. 3 samarbejder desuden med selskaber i Hutchison Whampoa-gruppen, som har 3G-licenser i Israel og Macau og 4G/LTE-licenser i Danmark, Hongkong, Italien, Irland, Storbritannien, Sverige og Østrig. Du kan besøge 3 på www.3.dk.

Din version af Internet Explorer er forældet

Vi anbefaler du opdaterer til nyeste version
eller benytter en anden browser

Microsoft har lukket for support af den version af Internet Explorer du benytter. Det betyder, at du ikke længere får sikkerhedsopdateringer og fejlrettelser, og du skal derfor opdatere til nyeste version.

Du kan også vælge at benytte en anden browser i stedet for Internet Explorer, fx. Chrome eller Firefox.

Det betyder også, at du på 3.dk ikke længere vil få den rigtige oplevelse af vores indhold. Siden kan se mærkelig ud og i værste tilfælde kan dele ikke virke for dig - fx. gennemføre køb.

Opdater Internet Explorer

Ok, jeg forstår. Besøg 3.dk alligevel

Dogg