Mobilen er vigtigere end kondomer og tandbørste på festival

30. juni 2015

Når danskerne tager på festival, så er det hverken sikker sex eller god mundhygiejne, der har højeste prioritet. I en ny undersøgelse, som analysebureauet Wilke har gennemført for teleselskabet 3, svarer hver tredje ’mobilen’, når de bliver spurgt, hvad de nødigt vil undvære på festival. Kondomer og tandbørste rangerer længere nede på listen.

Med Roskilde Festival lige om hjørnet er festivalsæsonen ved at være godt i gang. Spørger man de danske festivalgængere, så er festivalprioriteterne ikke til at tage fejl af. Mobiltelefonen er langt vigtigere end både kondomer og tandbørste, når de er på festival. Det viser en ny undersøgelse som Wilke har lavet for teleselskabet 3. I undersøgelsen har 1005 danskere svaret på, hvad de nødigt vil undvære på årets festival. Her svarer hver tredje, at de nødigt vil undvære deres mobiltelefon. Mobilen er dermed den ejendel som færrest vil undvære. Og David Elsass, der er direktør for privatmarkedet hos 3 Danmark forstår godt behovet.

”Vi ved, hvor meget mobilen og et godt netværk betyder for festivalgæsterne, der flittigt deler den fede lejrstemning og koncerterne på de sociale medier. Samtidig er mobilen central, når man skal finde rundt på området og holde kontakten med vennerne på festivalen. Netop derfor ruller vi igen i år ud med ekstra mobilmaster og tuner vores netværk, så det er klar til sommerens festivaler. Og i år er vi indgået i et eksklusivt partnerskab med Roskilde Festival. Her sørger vi bl.a. for gratis mobilopladning til alle overalt på festivalen.”

Er kunder hos 3 så uheldige at miste deres telefon på Roskilde Festival, så tilbyder 3 i samarbejde med Samsung, at man kan låne en ny telefon under resten af festivalen.

Dårlig ånde og usikker sex

Undersøgelsen fra Wilke viser også, at festivaldeltagerne er klar til at nedprioritere god mundhygiejne og sikker sex til fordel for mobiltelefonen, telt og bad. 12 procent svarer således, at de nødigt vil undvære tandbørsten og kun 1,4 procent prioriterer kondomer højest.

Om undersøgelsen
Undersøgelsen er gennemført af analysebureauet Wilke for teleselskabet 3 i perioden 21. maj til 29. maj 2015 og er repræsentativt fordelt blandt danskere over 15 år, som har angivet, at de enten har været på festival før eller skal på festival i år. Der er gennemført i alt 1005 interviews.

Hvad vil du nødigt undvære, når du er på festival?

Mobil: 33,1 %

Mit telt: 20,4 %

Bad: 16,8 %

Tandbørste: 12,7 %

Min sovepose: 8,2 %

Kondomer: 1,4 %

En guitar: 1,1 %

Andet: 6,3 %

3 er klar til Roskilde Festival 2015

• Ved årets Roskilde Festival er 3 eksklusiv partner inden for mobiltelefoni
  • 3 bidrager med:
    • Et mobilnetværk med ekstra kapacitet – 3 udvider i år bl.a. med yderligere en mobilmast ved Orange Scene
    • App’en Crowdsearch, der giver mulighed for at søge efter Facebook-venner i nærheden og se, hvor de er på festivalen og hvilke koncerter de er til. Den er gratis og tilgængelig for alle i App Store.
    • En stor RELOAD stand på festivalpladsen med gratis opladning til alle og ’mobile aid’, hvis mobilen strejker eller er blevet væk.
    • Gratis opladning til alle i 12 kombinerede garderober og ladestationer på festivalen
    • Fem smarttable bordtennisborde med indbygget opladning, hvor der løbende afholdes konkurrencer
    • 10 loungebænke med indbyggede stik til opladning
    • Følg 3 på Roskilde Festival på #3rf15 og www.3.dk/sider/roskilde-festival15/

Kontakt Rikke Juul, kommunikationschef, 3 Danmark, e-mail: rikke.juul@3.dk, mobil: 31 200 400. Du kan altid kontakte den vagthavende kommunikationskonsulent i 3’s kommunikationsafdeling på mobil 31 200 202.

3 tilbyder danskerne mobiltelefoni og mobilt bredbånd. Kombinationen af 3’s 3G-netværk og lynhurtige 4G /LTE-netværk, sikrer danskerne adgang til fremtidens netværk - i dag. 3 i Danmark er en del af Hi3G Access, som har mobillicenser i Danmark og Sverige og ejes af Hutchison Whampoa Ltd. (60 pct.) og Investor AB (40 pct.). Begge ejere har global industriel og teknologisk erfaring. 3 samarbejder desuden med selskaber i Hutchison Whampoa-gruppen, som har 3G-licenser i Israel og Macau og 4G/LTE-licenser i Danmark, Hongkong, Italien, Irland, Storbritannien, Sverige og Østrig. Du kan besøge 3 på www.3.dk.