3 giver fri roaming på danskernes favoritdestination

7. maj 2015

Fra den 18. maj kan kunder hos 3 bruge deres smartphone på samme vilkår som i Danmark, når de rejser til Spanien, Grækenland, Portugal, Malta og Cypern. Forud for sommerferien udvider teleselskabet 3 nemlig sit populære 3LikeHome-koncept, der byder på nul roamingafgifter på sms, tale og data i udvalgte lande. Spanien er danskernes feriefavorit. I 2013 rejste danskerne til Spanien 658.000 gange.

Planlægning af sommerferien er i fuld gang, og kunder hos teleselskabet 3 kan roligt vælge deres favoritdestinationer og tage mobilvanerne med. Med introduktionen af ”3LikeHome” sidste år har 3 indtil videre sløjfet roamingafgifterne i 19 lande. Nu udvider teleselskabet det populære koncept. Fra den 18. maj dækker 3LikeHome også Spanien, Grækenland, Portugal, Malta og Cypern.

”Vi vil gerne give vores kunder den bedste mobiloplevelse, uanset om de er i byen, på festival eller på sommerferie i udlandet. Vi ved, at det betyder meget for dem at være online overalt. Rigtig mange danskere er i fuld gang med at planlægge sommerferien. Derfor melder vi de nye lande ud nu, så vores kunder kan tage den gode nyhed med i deres ferieovervejelser og valg af rejsemål,” siger Morten Christiansen, CEO for 3 Danmark.

Spanien er danskernes favorit

Ifølge Danmarks Statistiks seneste EU-turismeundersøgelse fra 2013 foretager danskerne 4,7 mio. rejser om året. Danskernes foretrukne feriedestination har i flere år været Spanien, hvor 14 procent af rejserne går til. Det svarer til, at danskerne tog til Spanien 658.000 gange i 2013. Med 3’s seneste udvidelse kan 3LikeHome nu bruges i 24 lande - deriblandt ni af de ti lande, som danskerne rejser mest til.

”Spanien har især længe været efterspurgt af vores kunder, så det er herligt at kunne meddele dem i dag, at 3LikeHome inden sommerferien også omfatter Spanien. Mobilen er for mange af dem blevet en nyttig rejsepartner med funktioner som GPS og rejse-apps. Samtidig er kunderne vant til at dele deres dagligdag i realtid - lige nu og her. Og selvfølgelig vil de også gerne dele deres ferieoplevelser på de sociale medier med det samme,” fortæller Morten Christiansen.

FAKTA:

• Danskerne foretager årligt 4,7 mio. rejser til udlandet
  • Top 10: Her rejser danskerne på ferie*
    • Spanien: 14 %
    • Italien: 10 %
    • Tyskland: 8 %
    • Frankrig: 7 %
    • Tyrkiet: 7 %
    • Sverige: 6 %
    • Østrig: 5 %
    • Storbritannien: 5 %
    • Grækenland: 4 %
    • Norge: 4 %

*Ferierejser med mindst fire overnatninger fordelt efter destination i 2013

Kilde: Danmarks Statistik

Om 3LikeHome

-         Med 3LikeHome kan 3’s kunder bruge deres smartphone i stort set hele Europa til samme pris som i Danmark.

-         3LikeHome kan allerede bruges i Belgien, England, Finland, Frankrig, Holland, Hongkong, Irland, Italien, Liechtenstein, Luxembourg, Nordirland, Norge, San Marino, Schweiz, Skotland, Sverige, Tyskland, Wales, Østrig. Fra den 18. maj kan 3’s privat- og erhvervskunder også bruge mobilen i Spanien, Grækenland, Portugal, Malta og på Cypern på samme vilkår som i Danmark.

-         3LikeHome er inkluderet i de fleste af 3’s privat- og erhvervsabonnementer, så man slipper for at bekymre sig om høje roamingafgifter, uanset om man er på forretningsrejse eller ferie.

-         3LikeHome dækker:

- Trafik på alle netværk i de pågældende lande, ikke kun 3’s netværk
- Modtagelse af kald og opkald til danske numre
- SMS/MMS til danske numre
- Data forbruges fra den datamængde, der er inkluderet i kundens abonnement
- Opkald til udenlandske numre koster almindelig udlandstakst

- På 3.dk kan man tjekke om man har 3LikeHome

- Med 3LikeHome kan man surfe løs med den mængde data, man har inkluderet i sit abonnement – dog højst 10 GB, samt ringe og sende SMS’er til alle danske numre.

Læs mere om 3LikeHome.

Kontakt Rikke Juul, kommunikationschef, 3 Danmark, e-mail: rikke.juul@3.dk, mobil: 31 200 400.

3 tilbyder danskerne mobiltelefoni og mobilt bredbånd. Kombinationen af 3’s 3G-netværk og lynhurtige 4G /LTE-netværk, sikrer danskerne adgang til fremtidens netværk - i dag. 3 i Danmark er en del af Hi3G Access, som har mobillicenser i Danmark og Sverige og ejes af Hutchison Whampoa Ltd. (60 pct.) og Investor AB (40 pct.). Begge ejere har global industriel og teknologisk erfaring. 3 samarbejder desuden med selskaber i Hutchison Whampoa-gruppen, som har 3G-licenser i Israel og Macau og 4G/LTE-licenser i Danmark, Hongkong, Italien, Irland, Storbritannien, Sverige og Østrig. Du kan besøge 3 på www.3.dk.