Ny app fra 3 hjælper festivalgæster med at finde hinanden

25. juni 2015

Teleselskabet 3 lancerer op til årets Roskilde Festival app’en Crowdsearch, som skal hjælpe festivalgæsterne med at finde hinanden blandt de omkring 130.000 besøgende. App’en giver mulighed for at søge efter Facebook-venner i nærheden og se, hvilke koncerter de er til. Den er gratis og tilgængelig for alle i App Store.

I år er det slut med at blive væk fra sine venner foran Orange Scene. Det sikrer den nye app Crowdsearch fra teleselskabet 3. Har man én gang prøvet at dirigere en flok venner til et mødested gennem et begejstret koncertpublikum, ved man, at opkald og sms’er ikke altid er tilstrækkeligt. Crowdsearch giver festivalgæsterne mulighed for nemt og hurtigt at finde hinanden på hele Roskilde Festival ved hjælp af telefonens GPS.

”Mobilen er blevet en helt central del af festivaloplevelsen,” siger David Elsass, direktør for privatmarkedet hos 3. ”Den bliver brugt til at tage billeder, opdatere sociale medier og selvfølgelig til at holde kontakt med vennerne, mens man er på festival. Det sidste vil vi gøre endnu lettere med Crowdsearch app’en.”

Crowdsearch bygger på Facebook Connect. Med få klik kan man tilføje sine Facebook-venner og bede om adgang til at følge dem rundt på festivalen. App’en har integreret festivalens officielle kort med oversigt over scener og områder og er koblet på musikprogrammet, så man let kan se, hvilke koncerter vennerne er til. App’en er tilgængelig i App Store. Den er gratis og kan bruges af alle – uanset om man er kunde hos 3 eller ej.

Mere end en sponsor
Crowdsearch-app’en bliver lanceret i forlængelse af, at 3 tidligere har offentliggjort, at de er eksklusiv partner inden for mobiltelefoni på Roskilde Festival i år og stiller gratis mobilopladning til rådighed for alle, overalt på Roskilde Festival. Teleselskabet sætter desuden en ekstra mast op ved Orange Scene for at imødekomme den stadig voksende brug af mobilnetværket under festivalen og tilbyder MobileAid – førstehjælp til tilskadekomne mobiltelefoner.

”Vi vil være mere end blot en sponsor for Roskilde Festival,” siger David Elsass. ”Vi vil gerne give alle gæster den bedste festivaloplevelse og i den sammenhæng er mobiltelefonen et afgørende værktøj. Med Crowdsearch får de mulighed for i endnu højere grad at udnytte mobilens muligheder.”

I 2014 blev der alene af 3’s kunder brugt over 16.000 GB data, foretaget tæt på to millioner opkald og sendt tre millioner sms’er under Roskilde Festival.

FAKTA:

• Crowdsearch findes i Apple’s App Store.
  • Den er gratis og kan bruges af alle med en Facebook-profil uanset, hvilket teleselskab man bruger.
  • App’en virker på hele Roskilde Festival og kan ved hjælp af Facebook Connect og telefonens indbyggede GPS præcist lokalisere brugerens Facebook-venner.
  • App’en kræver iOS 7.0 eller senere versioner. Den kan bruges på iPhone, iPad og iPod Touch. Den er optimeret til iPhone 5, iPhone 6 og iPhone 6 Plus.

Sådan fungerer Crowdsearch

• Download Crowdsearch til mobilen.
  • Skab forbindelse til Facebook for at få en oversigt over dine venner i app’en.
  • Vælg de venner, du vil forbindes med, og inviter dem til at bruge app’en.
  • Når dine venner har downloadet app’en, kan I blive forbundet og se hinanden på kortet
  • ”Off the grid”-funktionen sikrer, at du kun er søgbar på kortet, når du har lyst.
  • Under festivalen kan du dele din status og placering fra app’en via Facebook, Twitter, email og sms

For yderligere information

Kontakt Rikke Juul, kommunikationschef, 3 Danmark, e-mail: rikke.juul@3.dk, mobil: 31 200 400.

3 tilbyder danskerne mobiltelefoni og mobilt bredbånd. Kombinationen af 3’s 3G-netværk og lynhurtige 4G /LTE-netværk, sikrer danskerne adgang til fremtidens netværk - i dag. 3 i Danmark er en del af Hi3G Access, som har mobillicenser i Danmark og Sverige og ejes af Hutchison Whampoa Ltd. (60 pct.) og Investor AB (40 pct.). Begge ejere har global industriel og teknologisk erfaring. 3 samarbejder desuden med selskaber i Hutchison Whampoa-gruppen, som har 3G-licenser i Israel og Macau og 4G/LTE-licenser i Danmark, Hongkong, Italien, Irland, Storbritannien, Sverige og Østrig. Du kan besøge 3 på www.3.dk