3’s kunder sparer 240 millioner kroner i roamingafgifter

9. september 2015

Hos teleselskabet 3 har kunderne denne sommer sat en markant ny rekord i mobilt dataforbrug på rejsen. Med 3LikeHome kunne de nemlig bruge mobilen til samme pris som i Danmark. Dét fik markant flere til at bruge deres smartphone på ferien, og dataforbruget eksploderede således med 500 procent. Uden 3LikeHome havde den samlede regning på data lydt på godt og vel 240 millioner kroner i roamingafgifter alene i juli måned.

Tusindvis af danskere tog i 2015 mobilvanerne med på sommerferien i udlandet. Hos teleselskabet 3 har man i år noteret en stigning på 500 procent i mobilforbruget i udlandet på grund af selskabets særlige 3LikeHome-koncept, der inkluderer fri roaming i 24 lande. Samlet set har 3 i princippet sparet kunderne for tæt på 240 millioner kr. alene i juli måned.

”Der er nok ikke tale om en besparelse i traditionel forstand på 240 mio. kr., da dataforbruget aldrig ville have været så højt, hvis kunderne skulle betale roamingtaksterne selv. Men regnestykket viser, hvor dyrt mobilforbrug reelt er på udenlandsrejser. Vi har lanceret 3LikeHome for at gøre det trygt for vores kunder at bruge mobilen i udlandet, og vi får rigtig mange positive tilbagemeldinger fra kunder, der er lettede over at kunne bruge mobilen, som de plejer uden at skulle bekymre sig om de dyre roamingtakster,” siger David Elsass, direktør for privatmarkedet hos 3 Danmark.

Danskerne går data-amok i Italien og Spanien

I foråret udvidede 3 puljen af 3LikeHome-lande og inkluderede bl.a. Spanien i det populære koncept. Og det har været en succes blandt de rejselystne danskere, der ifølge Danmarks Statistik har Spanien og Italien som feriefavoritter. 3’s tal viser således også, at godt og vel en femtedel af teleselskabets samlede dataforbrug i udlandet er brugt i Italien. Herudover er gennemsnitsforbruget pr. kunde næsten 7,5 procent højere i Spanien og Italien end i de øvrige 22 lande, hvor det er muligt at ringe, sms’e og bruge data på samme vilkår som i Danmark.

Om 3LikeHome

• Med 3LikeHome kan 3’s kunder bruge deres smartphone i stort set hele Europa til samme pris som i Danmark.
  • 3LikeHome kan bruges i Belgien, Cypern, England, Finland, Frankrig, Grækenland, Holland, Hongkong, Irland, Italien, Liechtenstein, Luxembourg, Malta, Nordirland, Norge, Portugal, San Marino, Schweiz, Skotland, Spanien, Sverige, Tyskland, Wales og Østrig.
  • 3LikeHome er inkluderet i de fleste af 3’s privat- og erhvervsabonnementer.
  • 3LikeHome dækker:
    • Trafik på alle netværk i de pågældende lande, ikke kun 3’s netværk
    • Modtagelse af kald og opkald til danske numre
    • SMS/MMS til danske numre
  • Data forbruges fra den datamængde, der er inkluderet i kundens abonnement.
  • Opkald til udenlandske numre koster almindelig udlandstakst.På 3.dk kan man tjekke, om man har 3LikeHome.
  • Med 3LikeHome kan man surfe løs med den mængde data, man har inkluderet i sit abonnement – dog højst 10 GB, samt ringe og sende SMS’er til alle danske numre.

Læs mere om 3 på www.3.dk

Kontakt Rikke Juul, kommunikationschef, 3 Danmark, e-mail: rikke.juul@3.dk, mobil: 31 200 400.

3 tilbyder danskerne mobiltelefoni og mobilt bredbånd. Kombinationen af 3’s 3G-netværk og lynhurtige 4G /LTE-netværk, sikrer danskerne adgang til fremtidens netværk - i dag. 3 i Danmark er en del af Hi3G Access, som har mobillicenser i Danmark og Sverige og ejes af Hutchison Whampoa Ltd. (60 pct.) og Investor AB (40 pct.). Begge ejere har global industriel og teknologisk erfaring. 3 samarbejder desuden med selskaber i Hutchison Whampoa-gruppen, som har 3G-licenser i Israel og Macau og 4G/LTE-licenser i Danmark, Hongkong, Italien, Irland, Storbritannien, Sverige og Østrig. Du kan besøge 3 på www.3.dk