3 vinder Berlingskes Detailhandelspris 2015

27. marts 2015

Ved Detail-forums Award Show på Børsen i aftes modtog Teleselskabet 3 Berlingskes Detailhandelspris for sit nye markedsføringsunivers, som med stjernerapperen Snoop Dogg i front, har formået at øge trafikken markant i 3’s butikker og samtidig skabe loyalitet hos sel-skabets kunder.

Prisen uddeles af Berlingske Media og Detail-forum, som er et netværk for ledere i detailbranchen og gives til ”en aktør i detailhandelen, som er brændt igennem inden for marketing og annoncering” og bedømmes ud fra, om kampagnen er ”trafikskabende, salgsskabende, og om den skaber loyalitet og fører til genkøb”.

Dommer komiteen lagde ved kåringen af 3 vægt på teleselskabets mod til at bryde med ’lokalkolorit’ og kigge mod de internationale kendiseffekter. Komiteen fremhævede 3’s evne til - med stor succes – at skabe et overra-skende univers, der i stil og tone underbygger selskabets overordnede og langsigtede marketingposition og som har skabt stor selvtillid indadtil i organisationen, og en kæmpe effekt udadtil.

3 er selv meget stolte over at have vundet prisen.
”Det er en stor anerkendelse og fantastisk at blive bekræftet i, at alt det arbejde, vi har lagt i denne kampagne siden sidste sommer, nu giver genklang i vores omverden. ”Snoop and Dog”-universet har vist sig at være den mest effektive kommunikationsplatform, 3 har haft i nyere tid. Vi har set en markant fremgang på synligheden af vores reklamer og har med glæde konstateret, at universet er gået rent ind hos målgruppen. Samtidig har vi for-mået at formidle vores stærkeste produkter, 3LikeHome og 3Deling på en måde, så forbrugerne forstår det. Vi har skabt trafik og awareness omkring det, som 3 har at tilbyde og skiller sig ud ved, og det er det, Marketing er sat i verden for”, siger Eri Tomi-Gottschau, Head of Consumer Marketing i 3.

Eri tilføjer: ”Siden vi lancerede ”Snoop and Dog”-universet i september sidste år, har vi oplevet op mod 25 % fremgang i salget og en øget trafik til både vores butikker og til 3.dk. Der er selvfølgelig flere faktorer, der spiller ind her, men det er dejligt at konstatere, at vores kommunikationsplatform både har en stærk gennemslagskraft og positiv effekt på brandet og salget – for slet ikke at tale om den interne stolthed, som også har haft stor betyd-ning. Vi er sammen med vores bureau Co+ i den grad lykkes på alle fronter med dette univers – og det er vi rigtig stolte af!”.

Udover 3 var Hi-Fi Klubben og Stark nomineret til Berlingskes Detailhandelspris.

For yderligere information til medierne:
Kontakt Rikke Juul, Head of PR & Communications, 3 Danmark, e-mail: rikke.juul@3.dk, mobil: 31 200 400.

Du kan altid kontakte den vagthavende kommunikationskonsulent i 3’s kommunikationsafdeling på mobil 31 200 202.

Om 3:
3 tilbyder danskerne mobiltelefoni og mobilt bredbånd. Kombinationen af 3’s 3G-netværk og lynhurtige 4G-netværk, sikrer dan-skerne adgang til fremtidens netværk - i dag. 3 i Danmark er en del af Hi3G Access, som har mobillicenser i Danmark og Sveri-ge og ejes af Hutchison Whampoa Ltd. (60 pct.) og Investor AB (40 pct.). Begge ejere har global industriel og teknologisk erfa-ring. 3 samarbejder desuden med selskaber i Hutchison Whampoa-gruppen, som har 3G-licenser i Israel og Macau

Din version af Internet Explorer er forældet

Vi anbefaler du opdaterer til nyeste version
eller benytter en anden browser

Microsoft har lukket for support af den version af Internet Explorer du benytter. Det betyder, at du ikke længere får sikkerhedsopdateringer og fejlrettelser, og du skal derfor opdatere til nyeste version.

Du kan også vælge at benytte en anden browser i stedet for Internet Explorer, fx. Chrome eller Firefox.

Det betyder også, at du på 3.dk ikke længere vil få den rigtige oplevelse af vores indhold. Siden kan se mærkelig ud og i værste tilfælde kan dele ikke virke for dig - fx. gennemføre køb.

Opdater Internet Explorer

Ok, jeg forstår. Besøg 3.dk alligevel

Dogg