3 tuner netværket til Langelandsfestivalen

8. juli 2015

Langelandsfestivalen er godt dækket ind, når op mod 40.000 mobilbrugere igen i år gæster Danmarks største havefest. Teleselskabet 3 har nemlig tunet mobilnetværket i området omkring festivalpladsen og campingområderne med både 3G og 4G. Dermed kan 3’s kunder surfe og ”uploade” løs via mobilen fra festivalen.

Når store stjerner som Medina, Lis Sørensen og Big Fat Snake igen får temperaturen til at stige ved Langelandsfestivalen opstår der med sikkerhed uforglemmelige øjeblikke, som de op mod 40.000 festivalgæster får lyst til at dele med familie og venner på de sociale medier. Derfor har 3 tunet sit mobilnetværk i området omkring festivalpladsen og campingområderne til såkaldte ’festivalindstillinger’, som sørger for, at der kan være fuld skrald på mobilen i løbet af de dage, festivalen løber af stablen.

”Vi sætter en ære i at levere den bedste mobiloplevelse til vores kunder, hvad enten de er på festival, i udlandet eller hjemme i egen baghave. Og vi ved, at de er storforbrugere af data, og at de streamer løs på deres mobiltelefoner, som får større og større skærme. Det er alt i alt med til i stigende grad at udfordre vores netværk, når langt flere brugere end normalt samtidig indtager et mindre område. I forbindelse med Langelandsfestival tuner vi derfor vores eksisterende 3G- og 4G-netværk til såkaldte ’festivalindstillinger’ og skruer op til max under de største koncerter, hvilket betyder, at deltagere og tilskuere altid kan komme i kontakt med hinanden via sms og almindelig samtale, da dette prioriteres over data”, siger Kim Christensen, netværksdirektør i 3 Danmark.
Han forklarer samtidig, at med prioriteringen af sms og opkald, kan det tage lidt længere tid at uploade et billede til de sociale medier under en særlig populær koncert, hvor mobilerne ’gløder’ mere end ellers.

Læs mere om 3 på 3.dk

Kontakt Rikke Juul, Head of PR & Communications, 3 Danmark, e-mail: rikke.juul@3.dk, mobil: 31 200 400.

3 tilbyder danskerne mobiltelefoni og mobilt bredbånd. Kombinationen af 3’s 3G-netværk og lynhurtige 4G-netværk, sikrer danskerne adgang til fremtidens netværk - i dag. 3 i Danmark er en del af Hi3G Access, som har mobillicenser i Danmark og Sverige og ejes af Hutchison Whampoa Ltd. (60 pct.) og Investor AB (40 pct.). Begge ejere har global industriel og teknologisk erfaring. 3 samarbejder desuden med selskaber i Hutchison Whampoa-gruppen, som har 3G-licenser i Israel og Macau og 4G-licenser i Danmark, Hongkong, Italien, Irland, Storbritannien, Sverige og Østrig. Du kan besøge 3 på www.3.dk.