3 tuner netværket til Aalborg Karneval

13. maj 2015

Aalborg Karneval er godt dækket ind, når op mod 60.000 mobilbrugere igen i år gæster det populære karneval. Teleselskabet 3 har nemlig tunet mobilnetværket i centrum af byen med både 3G og 4G. Dermed kan 3’s kunder surfe og ”uploade” løs via mobilen fra karnevallet.

Når Stjerneparaden og Karnevalsløbet igen får temperaturen til at stige ved Aalborg Karneval fra den 15. maj – 23. maj opstår der med sikkerhed uforglemmelige øjeblikke, som karnevalets 60.000 deltagere og 100.000 tilskuere får lyst til at dele med familie og venner på de sociale medier. Derfor har 3 tunet sit mobilnetværk i centrum af Aalborg til såkaldte festivalindstillinger, som sørger for, at der kan være fuld skrald på mobilen i løbet af de ni dage, karnevalet løber af stablen.

”Vi sætter en ære i at levere den bedste mobiloplevelse til vores kunder, hvad enten de er til karneval, på festival, i udlandet eller hjemme i egen baghave. Og vi ved, at de er storforbrugere af data, og at de streamer løs på deres mobiltelefoner, som får større og større skærme. Det er alt i alt med til i stigende grad at udfordre vores netværk, når langt flere brugere end normalt samtidig indtager et mindre område. I forbindelse med Aalborg Karneval tuner vi derfor vores eksisterende 3G- og 4G-netværk til såkaldte festivalindstillinger og skruer op til max under de største begivenheder, hvilket betyder, at deltagere og tilskuere altid kan komme i kontakt med hinanden via sms og almindelig samtale, da dette prioriteres over data. Det betyder rent praktisk, at det kan tage lidt længere tid at uploade et billede til Facebook under en særlig populær parade, hvor mobilerne ’gløder’ mere end ellers”, siger Kim Christensen, netværksdirektør i 3 Danmark.

Læs mere om 3 på www.3.dk

Kontakt Rikke Juul, Head of PR & Communications, 3 Danmark, e-mail: rikke.juul@3.dk, mobil: 31 200 400.

3 tilbyder danskerne mobiltelefoni og mobilt bredbånd. Kombinationen af 3’s 3G-netværk og lynhurtige 4G-netværk, sikrer danskerne adgang til fremtidens netværk - i dag. 3 i Danmark er en del af Hi3G Access, som har mobillicenser i Danmark og Sverige og ejes af Hutchison Whampoa Ltd. (60 pct.) og Investor AB (40 pct.). Begge ejere har global industriel og teknologisk erfaring. 3 samarbejder desuden med selskaber i Hutchison Whampoa-gruppen, som har 3G-licenser i Israel og Macau og 4G-licenser i Danmark, Hongkong, Italien, Irland, Storbritannien, Sverige og Østrig. Du kan besøge 3 på www.3.dk.