3 ruster sig til Grøn Koncert i Aarhus

13. juli 2015

Grøn Koncert i Aarhus er næste stop, når teleselskabet 3 begiver sig ud på landevejene for at sikre mobildækningen på sommerens udendørskoncerter, festivaler og events. Dermed kan de af 3’s kunder, der lægger vejen forbi koncerten i Marienlyst, surfe og ’uploade’ løs fra mobilen.

Når op mod 34.000 festivaldeltagere i år samles til Grøn Koncert i Aarhus for at opleve store navne som L.O.C., Lågsus og Christopher opstår der med sikkerhed uforglemmelige øjeblikke, som de tusinder af besøgende får lyst til at dele med familie og venner på de sociale medier. Derfor rykker 3 ud med en ekstra mobilmast, som sørger for, at der kan være fuld skrald på mobilen den dag, koncerten løber af stablen.

”Vi sætter en ære i at levere den bedste mobiloplevelse til vores kunder, hvad enten de er på festival, i udlandet eller hjemme i egen baghave. Og vi ved, at de er storforbrugere af data, og at de streamer løs på deres mobiltelefoner, som får større og større skærme. Det er alt i alt med til i stigende grad at udfordre vores netværk, når langt flere brugere end normalt samtidig indtager et mindre område. Derfor rykker vi i løbet af sommeren ud til en lang række koncerter, festivaler og events landet over for at sikre, at der er den fornødne ekstra kapacitet i netværket”, siger Kim Christensen, netværksdirektør i 3 Danmark.

Rent fysisk har 3 placeret den mobile mast, som har både 3G og 4G, lige udenfor koncertområdet midt for de to store scener. 3’s almindelige master i området justeres under festivalen med såkaldte ”festivalindstillinger”, som betyder, at festivalgæsterne i området altid kan komme i kontakt med hinanden via sms og almindelig samtale, da dette prioriteres over data. Rent praktisk kan det derfor tage lidt længere tid at uploade et billede til Facebook under en særlig populær koncert, hvor mobilerne ’gløder’ mere end ellers.

Læs mere om 3 på 3.dk

Kontakt Rikke Juul, Head of PR & Communications, 3 Danmark, e-mail: rikke.juul@3.dk, mobil: 31 200 400.