3 ruster sig til Copenhell

12. juni 2015

Copenhell er næste stop, når teleselskabet 3 begiver sig ud på landevejene for at sikre mobildækningen på sommerens udendørskoncerter, festivaler og events. Dermed kan de af 3’s kunder, der lægger vejen forbi Refshaleøen i København i weekenden, surfe og ’uploade’ løs fra mobilen.

Når flere end 10.000 tilhængere af hård rock og dødsmetal igen i år samles på Refshaleøen for at opleve store navne som Slipknot, Suicidal Tendencies og Iron Reagan opstår der med sikkerhed uforglemmelige øjeblikke, som de tusinder af besøgende får lyst til at dele med vennerne på de sociale medier. Derfor rykker 3 ud med en ekstra mobilmast, som sørger for, at der kan være fuld skrald på mobilen i løbet af Copenhell.

”Vi sætter en ære i at levere den bedste mobiloplevelse til vores kunder, hvad enten de er på festival, i udlandet eller hjemme i egen baghave. Og vi ved, at de er storforbrugere af data, og at de streamer løs på deres mobiltelefoner, som får større og større skærme. Det er alt i alt med til i stigende grad at udfordre vores netværk, når langt flere brugere end normalt samtidig indtager et mindre område. Derfor rykker vi i løbet af sommeren ud til en lang række koncerter, festivaler og events landet over for at sikre, at der er den fornødne ekstra kapacitet i netværket”, siger Kim Christensen, netværksdirektør i 3 Danmark.

Rent fysisk har 3 placeret den mobile mast, som har både 3G og 4G, ved teltet ”Biergarten” på Copenhell. 3’s almindelige master i området på Refshaleøen justeres under festivalen med såkaldte ”festivalindstillinger”, som betyder, at festivalgæsterne i området altid kan komme i kontakt med hinanden via sms og almindelig samtale, da dette prioriteres over data. Rent praktisk kan det derfor tage lidt længere tid at oploade et billede til Facebook under en særlig populær koncert, hvor mobilerne ’gløder’ mere end ellers.

Læs mere om 3 på 3.dk

Kontakt Rikke Juul, Head of PR & Communications, 3 Danmark, e-mail: rikke.juul@3.dk, mobil: 31 200 400.

3 tilbyder danskerne mobiltelefoni og mobilt bredbånd. Kombinationen af 3’s 3G-netværk og lynhurtige 4G-netværk, sikrer danskerne adgang til fremtidens netværk - i dag. 3 i Danmark er en del af Hi3G Access, som har mobillicenser i Danmark og Sverige og ejes af Hutchison Whampoa Ltd. (60 pct.) og Investor AB (40 pct.). Begge ejere har global industriel og teknologisk erfaring. 3 samarbejder desuden med selskaber i Hutchison Whampoa-gruppen, som har 3G-licenser i Israel og Macau og 4G-licenser i Danmark, Hongkong, Italien, Irland, Storbritannien, Sverige og Østrig. Du kan besøge 3 på www.3.dk.