3 lancerer ny kommunikationsløsning til erhvervskunderne

Den 10. december 2015

Som næste skridt i ambitionen om at gøre fremtidens business enkel lancerer teleselskabet 3 nu den nye cloud-baserede kommunikationsløsning 3Kontakt til erhvervskunderne. Løsningen er et værktøj til at sikre effektive medarbejdere og god kundeservice og rækker ind i fremtiden med fx CRM og Skype for Business-integration.

Dyre fastnetabonnementer og komplicerede omstillingsanlæg er snart en saga blot i erhvervslivet. 38 % af de danske virksomheder har ifølge Aalunds Telebarometer allerede droppet fastnettet og bruger nu kun mobil- eller ip-telefoner til at håndtere opkald.

Arbejd smartere

Skiftet væk fra kablede, analoge løsninger giver ifølge Jacob Hein Knudsen, der er erhvervsdirektør hos 3, en række nye muligheder i hverdagen, som 3 nu understøtter med selskabets nye kommunikationsløsning 3Kontakt

”Mobil og ip-telefoniens digitale dimensioner gør det muligt at forene virksomhedens kommunikation og dermed øge overblikket og effektiviteten i håndteringen. Med 3Kontakt udnytter vi teknologiens fordele og tilbyder en virtuel assistent til medarbejderne, der gør det nemt at samarbejde smartere med kollegerne, håndtere alle opkald professionelt og sikre, at ingen opkald går tabt.”

En del virksomheder benytter fortsat en kombination af mobil og ip- telefoni, og 3Kontakt inkluderer derfor frit valg af telefontype – mobil, softphone eller bordtelefon eller en kombination. En bruger kan tilgå 3Kontakt via en app på sin mobil eller en softphone på sin computer. Begge steder får brugeren adgang til virksomhedens telefonbog og kan deri se, om kolleger er ledige, inden han ringer op eller stiller om til dem. Her kan han også opsætte regler for, hvad der skal ske med indgående opkald, når han ikke er tilgængelig, samt hvilken besked der evt. skal læses op.

Optimerer serviceniveau

Med 3Kontakt rykker omstillingen ud i skyen og gør virksomheden i stand til at modtage opkald på hovednummeret med en velkomsthilsen og køfunktion og derefter automatisk omstille til en gruppe medarbejdere i en defineret rækkefølge.

”For rigtig mange virksomheder kan håndteringen af opkald være en forretningskritisk faktor. Hvem gider gå glip af opkald fra købelystne kunder? Med 3Kontakt sikrer vi, at alle opkald bliver besvaret, uanset hvor medarbejderne befinder sig, og kunden oplever hurtig og præcis omstilling,” siger Jacob Hein Knudsen fra 3.

Fremtidssikret, skalerbar platform

3Kontakt erstatter 3Omstilling, som 3 lancerede tilbage i 2006, som en af verdens første mobilomstillinger. I de seneste 10 år har 3 videreudviklet og investeret i 3Omstilling, men er nu kommet til et punkt, hvor platformen er teknisk begrænsende i forhold til 3’s ønsker

”Vi vil gerne tilbyde vores kunder en så enkel og brugervenlig kommunikationsløsning som muligt, der kan skræddersys til virksomhedens behov, som er skalerbar og kan gribe fremtidens muligheder. 3Kontakt Pro produktet er udviklet i tæt samarbejde med en række kunder og byder på en række interessante Unified Communications muligheder,” fortæller Jacob Hein Knudsen, direktør for 3 Business.

3Kontakt er baseret på en cloud-platform fra Mitel. Mitel har med opkøb af Aastra og Telepo, tilegnet sig stor lokal markedsviden om fastnet og IP-telefoni løsninger, som nu forenes med 3’s viden om mobiltelefoni.

Med overgangen til 3Kontakt vil 3 fremover bl.a. kunne tilbyde følgende nye features:

• Oplæst status

Brugeren kan via app, softphone eller webklient ændre deres status, og i den periode vil opkald automatisk blive routed videre til en kollega eller til telefonsvarer, hvor status bliver læst op.

• CRM-integration

Med 3Kontakts softphone kan brugeren automatisk lave opslag i f.eks. CRM-systemer eller søgemaskiner. Dermed er det nemt for brugeren at identificere en kunde og omstille til den rette kontaktperson i virksomheden.

• Træk opkald fra kollega

Hvis en kollega har glemt sin telefon på skrivebordet og den ligger og ringer, kan man i 3Kontakt trække kaldet.

• Konferencer

I 3Kontakt kan man via app eller softphone booke telefonkonferencer, hvor brugeren modtager kalenderinvitation og sms-påmindelse.

• Tilføj VIP kontakter fra telefonbog

Brugere kan nemt markere en kontakt som VIP, hvorefter kontakten altid kan ringe til brugeren uanset tilgængeligheden.

• Skype For Business integration

Mitel platformen indeholder mulighed for Skype for Business-integration. 3 forventer at lancere et integrationsprodukt i løbet af første halvår 2016.

• Stabilitet

3Kontakt platformen er implementeret i 3's netværk med fuld redundans, og løsningen imødekommer således de typiske krav til driftsikkerhed.

• OneNumber og DualNumber

Med OneNumber konceptet har hver medarbejder ét nummer til flere telefoner. Hvis medarbejderen ønsker at holde job og privatliv adskilt, kan han med et Dualnumber koncept både have et mobil- og et fastnetnummer tilknyttet telefonen. Brugeren kan så vælge hvilket nummer, der vises ved udgående kald, og åbne og lukke det ene nummer efter behov.

3Kontakt Pro, fra 69 kr. per måned / bruger

For mere information om 3Kontakt gå til https://www.3.dk/business/services/3kontakt/

Om Aalunds Telebarometer

Aalund er et uafhængig analysebureau, der hvert halvår laver en undersøgelse af det danske telemarked for erhvervsløsninger – baseret på telefoniske interview med 3.750 virksomheder.

3 tilbyder danskerne mobiltelefoni og mobilt bredbånd. Kombinationen af 3’s 3G-netværk og lynhurtige 4G /LTE-netværk, sikrer danskerne adgang til fremtidens netværk - i dag. 3 i Danmark er en del af Hi3G Access, som har mobillicenser i Danmark og Sverige og ejes af Hutchison Whampoa Ltd. (60 pct.) og Investor AB (40 pct.). Begge ejere har global industriel og teknologisk erfaring. 3 samarbejder desuden med selskaber i Hutchison Whampoa-gruppen, som har 3G-licenser i Israel og Macau og 4G/LTE-licenser i Danmark, Hongkong, Italien, Irland, Storbritannien, Sverige og Østrig. Du kan besøge 3 på www.3.dk.