3 fyrer op under Danmarks hurtigste bil

28. maj 2015

Danmarks Hurtigste Bil er næste stop, når teleselskabet 3 begiver sig ud på landevejene for at sikre mobildækningen på sommerens udendørskoncerter, festivaler og events. Dermed kan de af 3’s kunder, der lægger vejen forbi Flyvepladsen i Vandel, surfe og ’uploade’ løs fra mobilen.

Når Danmarks største bilentusiaster fra den 4. – 6. juni samles til race, drifting og lugten af brændt gummi på Flyvepladsen i Vandel i Grindsted, opstår der med sikkerhed uforglemmelige øjeblikke, som de tusinder af besøgende får lyst til at dele med familie og venner på de sociale medier. Derfor rykker 3 ud med en ekstra mobilmast, som sørger for, at der kan være fuld skrald på mobilen i løbet af de tre dage, eventen løber af stablen.

”Vi sætter en ære i at levere den bedste mobiloplevelse til vores kunder, hvad enten de er til billøb, på festival, i udlandet eller hjemme i egen baghave. Og vi ved, at de er storforbrugere af data, og at de streamer løs på deres mobiltelefoner, som får større og større skærme. Det er alt i alt med til i stigende grad at udfordre vores netværk, når langt flere brugere end normalt samtidig indtager et mindre område. Derfor rykker vi i løbet af sommeren ud til en lang række koncerter, festivaler og events landet over for at sikre, at der er den fornødne ekstra kapacitet i netværket”, siger Kim Christensen, netværksdirektør i 3 Danmark.

Rent fysisk placeres den mobile mast, som har både 3G og 4G, på selve flyvepladsen fra den 1. juni. 3’s almindelige netværk er i anledning af Danmarks Hurtigste Bil justeret med såkaldte ”festivalindstillinger”, som betyder, at de besøgende altid kan komme i kontakt med hinanden via sms og almindelig samtale, da dette prioriteres over data. Rent praktisk kan det derfor tage lidt længere tid at uploade et billede til Facebook under et særligt populært løb, hvor mobilerne ’gløder’ mere end ellers.

Læs mere om 3 på www.3.dk

Kontakt Rikke Juul, Head of PR & Communications, 3 Danmark, e-mail: rikke.juul@3.dk, mobil: 31 200 400.