Tag mobilen og tabletten med på ferie

11. juli 2014

Når sommerferien står for døren, vil danskerne have mobilen og tabletten med på udlandsrejsen, så de kan holde sig opdateret online. Men mange bekymrer sig stadig over at bruge data på ferien. Nu er det imidlertid muligt at bruge data i seks forskellige lande på samme vilkår som i Danmark, uden det koster ekstra.

Mobilen er efterhånden blevet lige så fast inventar i bagagen som pas og badeshorts, når sommerferien går en tur til udlandet. Og nu kan danskerne være online uden at skulle bekymre sig om forbrug og høje regninger, når de bruger tabletten eller mobilen til at streame film til børnene, finde vej i Roms mange små gader og følge med i jagten på den gule førertrøje i Tour de France. I både Italien, Sverige, Storbritannien, Østrig, Irland og Hongkong kan de ferieglade være på nettet med 3LikeHome uden at skulle bekymre sig eller undvære de mange smarte tjenester.

”Vores kunder har vænnet sig til at kunne være online hele tiden, så de kan tjekke mails, læse nyheder og holde sig opdateret på de sociale medier på farten. Problemet, når vi tager på ferie, har længe været, at vores livline til omverden mere eller mindre bliver afskåret, og det kan skabe stor irritation på ferien. Derfor tilbyder vi vores kunder både bredbånd, data, sms, mms og tale på mobilen og tabletten i seks lande til samme priser som herhjemme. Ligegyldigt hvilket netværk du er på i udlandet,” siger David Elsass, direktør for privatmarkedet, 3 Danmark.

Selvom danskerne gerne vil have adgang til internettet på ferien, så har de stadig mange af de klassiske bekymringer som uigennemskuelige datapriser, manglende overblik over ens dataforbrug og frygten for høje regninger. Det gør, at mere end hver fjerde i høj grad føler sig begrænset i deres brug af mobilen på ferien, og hele 67,6 % vælger at slukke for dataroaming for at undgå, at mobilen får netadgang. Det viser en undersøgelse foretaget af A & B Analyse på vegne af teleselskabet 3.

Med 3LikeHome er der mulighed for at være online med tabletten og mobilen uden at skulle tænke over sit forbrug og miste kontakten til omverden. I Italien, Sverige, Storbritannien, Østrig, Irland og Hongkong kan kunder med et abonnement, der inkluderer 3LikeHome, bruge data, sms’e, mms’e, fri tale til danske numre og modtage opkald til samme priser som i Danmark. Ringer du til den lokale italienske restaurant på ferien, koster det altså en takst, som hvis du ringede fra Danmark, mens opkald til familie og venner i Danmark koster 0 kroner med fri tale-abonnementer uanset netværk.
Læs mere om 3LikeHome på 3.dk/3likehome

Yderligere information til medierne:

Tanja Krebsø, kommunikationschef, 3 Danmark, e-mail: tanja.krebso@3.dk, mobil: 31 200 400.

3 tilbyder danskerne mobiltelefoni og mobilt bredbånd. Kombinationen af 3’s prisvindende 3G-netværk og lynhurtige 4G /LTE-netværk, sikrer danskerne adgang til fremtidens netværk - i dag. 3 i Danmark er en del af Hi3G Access, som har mobillicenser i Danmark og Sverige og ejes af Hutchison Whampoa Ltd. (60 pct.) og Investor AB (40 pct.). Begge ejere har global industriel og teknologisk erfaring. 3 samarbejder desuden med selskaber i Hutchison Whampoa-gruppen, som har 3G-licenser i Australien, Østrig, Hongkong, Macau, Irland, Israel, Italien og Storbritannien. Du kan besøge 3 på www.3.dk.