3’s kunder på mobilen juleaften

28. december 2014

3’s kunder er danmarksmestre i data, og det kom også til udtryk juleaften, hvor kunderne brugte i alt 100 terabyte. Især i timen efter midnat blev der liket, delt og postet på de sociale medier. Og selvom der blev talt mindre end sidste år, så blev der sendt lige så mange SMS’er som på en almindelig hverdag i december. Hele 5,3 millioner beskeder røg af sted til venner og bekendte i døgnet mellem den 24. december kl. 02.00 og den 25. december kl. 02.00.

Igen i år var der gang i danskernes smartphones juleaften. Og forbruget blandt 3’s kunder i døgnet mellem den 24. december kl. 02.00 og den 25. december kl. 02.00 taler sit eget sprog. Den elskede smartphone lægges nemlig ikke på hylden. Forbrugsmønstret ændres blot en smule – både i forhold til juleaften 2013 og en almindelig hverdag i december.

Ligesom sidste år var antallet af talekald kun halvt så stort som på en almindelig dag i december. I den travleste time mellem kl. 11.00 og 12.00 foretog 3’s kunder cirka 220.000 talekald. Sidste år blev der foretaget omkring 300.000 mobilkald i den travleste time. Faldet i talekald kan bl.a. skyldes, at årets julehilsner blev delt på de sociale medier.

Dataforbruget viser nemlig, at der var godt gang i teleselskabets 3G og 4G-netværk. 3’s kunder brugte samlet set 100 terabyte data, hvilket er på niveau med sidste år. Og efter en hyggelig aften med julemiddag og gaver, så toppede datatrafikken i timen efter midnat, hvor der blev brugt lidt over seks terabyte mellem kl. 00.00 og kl. 01.00.

Samtidig blev der sendt lige så mange SMS’er som på en almindelig dag i december. 3-kunderne sendte således 5,3 millioner beskeder af sted og især i tidsrummet mellem kl. 23.00 og kl. 00.00 var der travlt på tasterne. Her blev der afsendt lidt over 400.000 SMS’er på en enkelt time. Alligevel var der tale om et lille fald i forhold til sidste år, hvor der i samme tidsrum blev afsendt omkring 550.000 beskeder.

Kontakt Michelle Pedersen, kommunikationskonsulent, 3 Danmark, e-mail: michelle.pedersen@3.dk, mobil: 31 200 848.  Du kan altid kontakte den vagthavende kommunikationskonsulent i 3’s kommunikationsafdeling på mobil 31 200 202.

3 tilbyder danskerne mobiltelefoni og mobilt bredbånd. Kombinationen af 3’s 3G-netværk og lynhurtige 4G /LTE-netværk, sikrer danskerne adgang til fremtidens netværk - i dag. 3 i Danmark er en del af Hi3G Access, som har mobillicenser i Danmark og Sverige og ejes af Hutchison Whampoa Ltd. (60 pct.) og Investor AB (40 pct.). Begge ejere har global industriel og teknologisk erfaring. 3 samarbejder desuden med selskaber i Hutchison Whampoa-gruppen, som har 3G-licenser i Israel og Macau og 4G/LTE-licenser i Danmark, Hongkong, Italien, Irland, Storbritannien, Sverige og Østrig. Du kan besøge 3 på www.3.dk.