3 opruster med butikker i FONA-samarbejde

2. oktober 2014

3 satser massivt på fysiske butikker og udvider nu samarbejdet med FONA. Som led i en strategisk satsning udvider 3 således sit shop-in-shop koncept i FONAs butikker. Fra årsskiftet vil 3 være til stede i 40 FONA-forretninger og dermed have mere end 70 butikker rundt om i landet. Oprustningen af fysiske butikker sker som en del af virksomhedens fokus på at styrke kundeoplevelsen og den specialiserede rådgivning. Teleselskabet søger i den forbindelse 75 nye medarbejdere til de nye shop-in-shops.

Efter syv års samarbejde, hvor FONA har været forhandler af 3’s abonnementer og 3 har haft shop-in-shops i udvalgte FONA-forretninger, udvider de to partnere nu samarbejdet. 3 rykker derfor ind i 40 af FONAs i alt 58 butikker hen over de næste par måneder.

”Vi har været meget glade for samarbejdet med FONA. Vi drager stor fordel af FONAs kundetrafik, alt imens FONAs kunder nyder godt af vores medarbejderes ekspertise. Og det er samtidig en effektiv måde at styrke forretningen på. Rent omkostningsmæssigt svarer alle de nye shop-in-shops til, at vi ville kunne drive omkring syv 3butikker på egen hånd,” fortæller Morten Christiansen, 3’s administrerende direktør. 

Michael Kjær, der er administrerende direktør i FONAs moderselskab F GROUP, ser også frem til udvidelsen af konceptet:

”For os er det klart en styrke at have 3’s shop-in-shops i vores butikker. 3’s medarbejdere bidrager med specialiseret viden inden for tele, som vores kunder nyder stor glæde af. Samlet set er det med til at styrke vores ekspertise og drive endnu flere kunder til butikkerne.”

Satser på service og specialiseret rådgivning
Oprustningen af fysiske butikker sker som et led i teleselskabets fokus på at tilbyde specialiseret rådgivning og service.

”Der er i øjeblikket en tendens blandt danske virksomheder til at udlicitere servicefunktioner. Men vi vælger i stedet at opruste på medarbejder- og butikssiden. Det er en stor satsning, men for os er det afgørende at holde service og rådgivningsfunktionerne tæt på forretningen, hvor den specialiserede viden er. Og ikke mindst at være til stede der, hvor kunderne er. Planen er, at alle danskere skal have adgang til en 3butik inden for ti minutters afstand,” siger Morten Christiansen.

Søger 75 nye medarbejdere
I forbindelse med udvidelsen opruster 3 på medarbejdersiden. Teleselskabet har derfor netop indledt en større rekrutteringsrunde, hvor man skal finde omkring 75 salgs- og kundeservicemedarbejdere landet over i løbet af de næste par måneder. Forberedelserne med at få kørt de nye shop-in-shops i stilling er allerede i fuld gang, og alle 40 shops vil stå klar per 1. februar 2015.

Yderligere information til medierne:

Tanja Krebsø, kommunikationschef, 3 Danmark, e-mail: tanja.krebso@3.dk, mobil: 31 200 400.

Du kan altid kontakte den vagthavende kommunikationskonsulent i 3’s kommunikationsafdeling på mobil 31 200 202.

Om 3:

3 tilbyder danskerne mobiltelefoni og mobilt bredbånd. Kombinationen af 3’s prisvindende 3G-netværk og lynhurtige 4G /LTE-netværk, sikrer danskerne adgang til fremtidens netværk - i dag. 3 i Danmark er en del af Hi3G Access, som har mobillicenser i Danmark og Sverige og ejes af Hutchison Whampoa Ltd. (60 pct.) og Investor AB (40 pct.). Begge ejere har global industriel og teknologisk erfaring. 3 samarbejder desuden med selskaber i Hutchison Whampoa-gruppen, som har 3G-licenser i Australien, Østrig, Hongkong, Macau, Irland, Israel, Italien og Storbritannien. Du kan besøge 3 på www.3.dk.

Din version af Internet Explorer er forældet

Vi anbefaler du opdaterer til nyeste version
eller benytter en anden browser

Microsoft har lukket for support af den version af Internet Explorer du benytter. Det betyder, at du ikke længere får sikkerhedsopdateringer og fejlrettelser, og du skal derfor opdatere til nyeste version.

Du kan også vælge at benytte en anden browser i stedet for Internet Explorer, fx. Chrome eller Firefox.

Det betyder også, at du på 3.dk ikke længere vil få den rigtige oplevelse af vores indhold. Siden kan se mærkelig ud og i værste tilfælde kan dele ikke virke for dig - fx. gennemføre køb.

Opdater Internet Explorer

Ok, jeg forstår. Besøg 3.dk alligevel

Dogg