3: Ny stilsikker bredbåndsrouter til hjemmet og på rejsen

25. november 2014

Danskernes forbrug af mobildata stiger fortsat og hos teleselskabet 3 stod man i første halvår af 2014 for næsten 40 procent af alt datatrafik i Danmark. For at imødekomme danskernes stadig stigende onlinebehov, præsenterer 3 nu den nye Huawei E5180 Cube – 4G bredbåndsrouter i et nyt stilsikkert design, der gør den ideel til både hjemmebrug og på rejsen.

Ifølge den nye telestatistik fra Erhvervsstyrelsen er den samlede mobile datatrafik i Danmark steget med 64 procent på et år. Der er således et stadigt stigende behov for at være online både i hjemmet og på farten. Og hvad angår brugen af mobilt bredbånd, så går næsten 56 procent af datatrafikken gennem 3’s netværk. Derfor udvider 3 nu sortimentet af routere og inkluderer bl.a. den nye Huawei E5180 Cube – 4G bredbåndsrouter, der både er mindre og mere stilsikker end de øvrige modeller på markedet.

"Den nye router fra Huawei har et meget stilrent design. Og selvom den er lille, har den lige så meget power som de større modeller. Størrelsen gør, at den er nem at tage med på rejsen eller med i sommerhuset, samtidig med, at designet gør den velkommen i de fleste danske hjem. Derfor vil den også helt sikkert appellere til vores kunder, der er storforbrugere af data, og som med 3LikeHome frit kan roame i udlandet," siger direktør for privatmarkedet hos 3, David Elsass. Som den første operatør herhjemme droppede 3 tidligere på året roamingafgiften i en række lande. Med 3LikeHome kan 3’s kunder bruge deres tablet og smartphone i det meste af Europa uden, at det koster ekstra.

Hellere lille og hurtig…

Den nye Huawei E5180 er en lille, men kraftfuld kube på 7x7x11 cm. Den er dermed halvt så stor, som de øvrige modeller på markedet. Den mobile bredbåndsrouter har en skinnende hvid overflade og de bløde kanter giver et eksklusivt look. Huawei E5180 benytter 3G og 4G, understøtter Wi-Fi 11n 2*2 op til 32 brugere og så er den nem at tilslutte. Man indsætter MicroSim-kortet, tilslutter routeren til en strømforsyning og computer, tablet, smartphone og/eller spillekonsol, hvorefter man indtaster sit "Wi-Fi password". Der er således ikke behov for en tekniker.

Kontakt Michelle Pedersen, kommunikationskonsulent, 3 Danmark, e-mail: michelle.pedersen@3.dk, mobil: 31 20 08 48. Du kan altid kontakte den vagthavende kommunikationskonsulent i 3’s kommunikationsafdeling på mobil 31 200 202.

3 tilbyder danskerne mobiltelefoni og mobilt bredbånd. Kombinationen af 3’s 3G-netværk og lynhurtige 4G /LTE-netværk, sikrer danskerne adgang til fremtidens netværk - i dag. 3 i Danmark er en del af Hi3G Access, som har mobillicenser i Danmark og Sverige og ejes af Hutchison Whampoa Ltd. (60 pct.) og Investor AB (40 pct.). Begge ejere har global industriel og teknologisk erfaring. 3 samarbejder desuden med selskaber i Hutchison Whampoa-gruppen, som har 3G-licenser i Israel og Macau og 4G/LTE-licenser i Danmark, Hongkong, Italien, Irland, Storbritannien, Sverige og Østrig. Du kan besøge 3 på www.3.dk