3 STØTTER TURNING TABLES

I foråret 2016 lagde den internationale NGO Turning Tables for første gang vejen forbi Danmark. I samarbejde med teleselskabet 3 og en række etablerede kunstnere fra den danske musikbranche sendte Turning Tables et mobilt lydstudie på en tre måneder lang danmarksturné. Målet var at give marginaliserede unge i Danmark mulighed for at udtrykke sig kreativt gennem musik og film i studiet. Kig med i videoen herunder og se nogle af højdepunkterne fra touren.

Det ligger i vores DNA hos 3 at udfordre status quo og turde sætte ord på vores drømme og tænke stort. Med støtten til Turning Tables håber vi, at vi kan give dette værdisæt videre til de unge. Vi håber, at de unge vil gribe mikrofonen og bruge projektet som et afsæt til at søge en bedre fremtid.

FØLG TURNING TABLES DANMARKSTURNÉ

Turning Tables Container Lab besøgte i foråret 2016 unge i socialt belastede boligområder i Albertslund, unge hjemløse i Århus-området samt uledsagede unge flygtninge på et asylcenter på Ærø. Resultaterne af touren blev fremvist på Folkemødet og Roskilde Festival. Find beretninger fra turnéen her på siden samt på Turning Tables danske Facebook side.

Gå til Turning Tables på Facebook

TURNING TABLES I MEDIERNE

Turning Tables første danmarksturné i foråret 2016 blev fulgt med stor interesse fra en del medier, som også har talt med brugerne af Container Lab’et. Se her, hvad medierne skrev.

Se artikler

OM TURNING TABLES

Turning Tables har drevet projekter i mere end 14 forskellige lande verden over og har i øjeblikket faste Turntable Labs (studier) i Myanmar, Jordan og Kenya.

Alle projekter arbejder med en fælles målsætning om at give marginaliserede unge en stemme ud fra den grundtanke, at Turning Tables aldrig fortæller de unge, hvad de skal sige, men at de skal sige noget!

Projektets danske forankring er blevet realiseret i samarbejde med teleselskabet 3. 3’s administrerende direktør, Morten Christiansen, fungerer som bestyrelsesmedlem i Turning Tables. Container Lab’et er designet og udviklet af Turning Tables’ arkitekt Mija Byung og Center for Maritim Arkitektur og bygget i samarbejde med Saint Gobain, Victron Energy, NJ Service, Logik & Co. samt Elindco, der alle har leveret materialer og arbejdstimer, mens Arkitekturministeriet har lagt lokaler og maskiner til byggeprocessen.

Turning Tables samarbejdspartnere på de internationale projekter tæller f.eks. Røde Kors, Folkekirkens Nødhjælp, Kvinfo, Unicef og Oxfam. Turning Tables er desuden FN’s Udviklingsprogram, UNDP’s, officielle partner ift. at formidle FN’s nye udviklingsmål.

Læs mere på turningtables.org