De fleste børn bruger forældrenes mobil, men det er noget helt andet at have sin egen mobil. Som forældre kan I selv gøre meget for at sikre dit barn en sikker og tryg tilværelse i den mobile verden. Her er vores tips, som I kan bruge hvis I har lyst:
Aktiver saldokontrol Med saldokontrol sætter du en grænse for, hvor stort et beløb dit barn kan forbruge om måneden udover de inkluderede minutter. Bemærk dog, at saldokontrol også blokerer for fri 3 til 3, når grænsen er nået.
Brug en adgangskode Sørg for, at der er sat en adgangskode på dit barns mobil, så den ikke bliver brugt til at sende beskeder, billeder eller opdateringer af andre end dit barn. Vores anbefaling er, at kun dit barn og du som forælder kender koden til mobilen.
Læg kontakter ind Hjælp dit barn med at få forældre, søskende og måske bedsteforældre tilføjet til telefonbogen så det er let at få fat i jer.
Lokalitetstjenester Nogle apps og sociale medier bruger geografiske data til fx at tagge billeder. Vær opmærksom på det og tag stilling til, om dit barns geografiske data skal gemmes. I næsten alle mobiler kan lokalitetstjenester deaktiveres, hvis I ikke ønsker at bruge den.
Følg med udviklingen Der vil hele tiden komme nye apps, spændende muligheder og tjenester, som man kan bruge på sin mobil. Diskutér derfor løbende herom og tag stilling til hvad dit barns mobil må bruges til.
Læs forældreguiden til børn og mobiler Medierådet for børn og unge har i samarbejde med os og teleindustrien udarbejdet en guide til at give forældre et solidt grundlag til at træffe det rette valg omkring køb af mobil og abonnement til børn i alderen 9-12. Læs forældreguiden til mobil på den respektive hjælpeside.
Opsæt Børnesikring på iPhone Hvis dit barn har en iPhone, har du mulighed for at opsætte Børnesikring og vælge hvilke begrænsninger der skal være.
Du kan læse mere om det på Apple's hjemmeside.
Stadig brug for hjælp?
Skriv til os
Udfyld nedenstående formular eller skriv en mail. Husk at skrive et telefonnummer, vi kan kontakte dig på i hverdagen, samt et kundenummer eller et CPR/CVR så vi kan finde dig i vores system. Svartiden er på 1-3 hverdage.
Privat | Erhverv |
---|---|
70 313 313 | 70 313 000 |
Teknisk support | |
---|---|
70 313 313 |
Man-torsdag: 8-17, Fredag: 8-16
Weekend/helligdage: Lukket
Vi oplever længere ventetid i visse tidsrum. Hvis du vil undgå ventetid, så ring sidst på dagen.
I vores butikker kan du få hjælp med alt, så stik endelig hoved forbi din 3Butik
Find butik