For at sikre, at du nemt kan huske din PIN-kode, er der ikke forudindstillet en PIN-kode, når du modtager et nyt SIM-kort. Du skal derfor selv oprette den.
Når du første gang indsætter dit SIM-kort, skal du indtaste din PUK-kode.
Når du har indtastet din PUK-kode, bliver du bedt om af vælge din egen personlige fire-cifret PIN-kode.
På bagsiden af den brik, hvor dit SIM-kort var fastgjort, da du modtog det. Koden er placeret under et skrabefelt (gælder ikke for eSIM bestilt via Mit 3 Selvbetjening).
Ved at logge ind på Mit 3, hvor du kan finde din PUK-kode.
Hvis du indtaster din PIN-kode forkert 3 gange, bliver dit SIM-kort spærret. For at låse det op igen, skal du bruge din PUK-kode.
Du har 10 forsøg til at indtaste PUK-koden korrekt. Hvis du bruger alle 10 forsøg forkert, vil SIM-kortet blive permanent låst, og du skal bestille et nyt SIM-kort.
Vil du ændre din PIN-kode?
Du kan altid ændre din PIN-kode til SIM-kortet under indstillinger på din mobil.
Tilgå vores vejledninger og find en enhed der ligner din, for at blive guidet igennem indstillingerne.
Vil du deaktivere din PIN-kode?
Du kan altid deaktivere din PIN-kode under indstillinger på din mobil. Tilgå vores vejledninger, for at se hvor du kan deaktivere SIM-kortet. Vælg guiden til "Skift SIM" for at finde frem til funktionen.
Stadig brug for hjælp?
Skriv til os
Udfyld nedenstående formular eller skriv en mail. Husk at skrive et telefonnummer, vi kan kontakte dig på i hverdagen, samt et kundenummer eller et CPR/CVR så vi kan finde dig i vores system. Svartiden er på 1-3 hverdage.
Privat | Erhverv |
---|---|
70 313 313 | 70 313 000 |
Teknisk support | |
---|---|
70 313 313 |
Man-torsdag: 8-17, Fredag: 8-16
Weekend/helligdage: Lukket
Vi oplever længere ventetid i visse tidsrum. Hvis du vil undgå ventetid, så ring sidst på dagen.