Hjalp - Kundeservice

Overdrag abonnement


Du kan overdrage dit abonnement på følgende måder:

Online overdragelse

  • Overdragelsen kan ske mellem både private og erhverv.

  • Både modtager og afgiver kan starte overdragelsen.

  • Hvis du har et privatabonnement, skal du logge ind med MitID for at starte processen. Har du et erhvervsabonnement, skal du logge ind med CVR-nummer og e-mail.

  • Behandlingstiden for online overdragelse er 24 timer.

Mit 3

  • Overdragelse via Mit 3 er kun mulig for privatabonnementer.

  • Det er kun afgiveren, der kan starte overdragelsen.

  • Hvis du har et eksisterende abonnement, kan du logge ind med MitID eller e-mail.

  • Behandlingstiden for overdragelse via Mit 3 er 24 timer.

Manuel overdragelse

Manuel overdragelse skal anvendes, hvis du har adresse i Sverige, ikke kan benytte de andre metoder, eller hvis du er erhvervskunde og ikke kan logge ind med din e-mail.

Hvis du ønsker at overdrage et abonnement i vores privatafdeling, skal du udfylde og sende en overdragelsesfuldmagt:

Hvis du ønsker at overdrage et abonnement til en i vores erhvervsafdeling, skal du udfylde og sende en overdragelsesfuldmagt:

Send den underskrevne overdragelsesformular til overdragelse@3.dk eller:

3 (Hi3G Denmark ApS) Fadet 4 1799 København V Att.: Delivery

Når vi har modtaget dokumenterne, vil du modtage svar inden for 5 arbejdsdage. Både du og personen, der overtager abonnementet, vil få besked om, hvornår overdragelsen gennemføres.

Værd at vide om overdragelse

Du kan overdrage ethvert abonnement og mobilnummer, så længe du ikke har en udestående saldo hos 3. For at gennemføre overdragelsen kræves det, at den person, du ønsker at overdrage til:

  • Er fyldt 18 år.

  • Opfylder 3’s kreditpolitik (overdragelse kan være begrænset, hvis personen er registreret i RKI).

  • Har fast adresse i Danmark ifølge CPR-registeret eller er dansk statsborger med fast adresse i Sverige (dog kræves tilmelding til kortbetaling eller MobilePay ved bopæl i Sverige).

  • Ikke har ubetalte regninger hos 3.

  • Det er dit ansvar at overdrage dit eksisterende SIM-kort til den person, der skal overtage dit abonnement eller mobilnummer.

Når du har overdraget dit abonnement og mobilnummer til en anden person, vil du modtage en slutfaktura, som dækker forbrug op til den dag, hvor overdragelsen er fuldført.

Den person, der overtager dit abonnement og mobilnummer, påtager sig de økonomiske forpligtelser fra dagen efter overdragelsen er gennemført.

Du skal være opmærksom på, at der er enkelte tilvalg, som ikke vil kunne overdrages sammen med nummeret.

Følgende tilvalg kan ikke overdrages, men kan tilføjes igen via Mit 3, når overdragelsen er gennemført:

  • Deezer

  • Apple One

  • Apple TV+

  • TV 2 Play

  • Wype

  • 3Hjemmenummer

  • 3Børnesikring

Følgende tilvalg kan ikke overdrages eller tilføjes igen, efter overdragelse af nummeret:

  • 3Forsikring

Stadig brug for hjælp?

Skriv til os

Udfyld nedenstående formular eller skriv en mail. Husk at skrive et telefonnummer, vi kan kontakte dig på i hverdagen, samt et kundenummer eller et CPR/CVR så vi kan finde dig i vores system. Svartiden er på 1-3 hverdage.