DOA regler

DOA regler

DOA står for 'dead on arrival' og det gør sig gældende hvis....

  • Produktet skal være købt inden for 14 dage
  • Produkt må ikke være fysisk skadet
  • Produkt må ikke være udsat for fugt/væske
  • Produkt skal være i komplet salgskasse med alt tilbehør
  • Der skal vises dokumentation på køb med produktets IMEI-nr.
  • Fejl skal påvises
  • Find min iPhone eller find my phone ( android) samt låsekoder skal deaktiveres 

Ovenstående gør sig ikke gældende for tilbehør. Læs mere om tilbehørsprocessen her

Bemærk, er det en Huawei B2368, kan du læse mere her.

Hvad skal du gøre? 

  1. Du skal henvise kunden til fysisk fremmøde i en 3Butik. Uanset om købet er foretaget via fjernsalg eller ved fysisk fremmøde
  2. 3Butikken vil herefter vurdere om der er tale om en dead on arrival

Kunden har ikke mulighed for at henvende sig i en 3Butik - hvad gør jeg?

  1. Du skal tjekke med kunden at ovenstående kriterier opfyldes
  2. Du skal logge en åben sag til DK Repair med model, IMEI, købsdato og fejlbeskrivelse
  3. Du skal lave en returlabel og sende den til kunden,  som skal være til hi3g Repair og reference skal være case nummer.  HUSK at sige til kunden at det er den label han skal bruge og IKKE den der ligger i kassen - Klik her for guide
  4. Repair sender en ny enhed til kunden.
  5. Du skal informere kunden om, at fuld salgspakke skal returneres og at telefonen ikke må have nogle fysiske skader. Overholdes dette ikke vil kunden blive opkrævet for den nye telefon

 

Har du et godt forslag til Helpcenter?

Så udfyld formularen og hjælp os med at gøre Helpcenter til det bedste Helpcenter.