Saldokontrol sørger for, at dit forbrug i en regningsperiode ikke overskrider det fastsatte beløb, som du har valgt. Regningsperioden løber fra den 16. i en måned til den 15. måneden efter.
Oplever du, at din telefon pludselig er spærret, kan det skyldes, at du har ramt din saldokontrol for forbrug udover abonnement. Typisk sker dette, når vores kunder befinder sig i eller ringer til udlandet, samt i forbindelse med køb via mobilen (fx. busbilletter, donationer osv.). Når din telefon først er spærret, kan du ikke selv ringe, bruge data eller sende SMS'er.
Er din telefon pludselig er spærret grundet at du har ramt beløbet for din saldokontrol, kan du hæve din saldokontrol via Mit3 selvbetjening. Læs hvordan du gør her.
Saldokontrol er en gratis service, som spærrer for:
Saldokontrol spærrer ikke for nedenstående og takseres derfor udover den valgte forbrugsgrænse:
*Forbrug i udlandet opdateres én gang i døgnet, hvorfor den fastsatte forbrugsgrænse kan overskrides indenfor denne periode. Der kan i sjældne tilfælde gå op til tre måneder før forbrug i udlandet er opdateret.
Du kan nedenfor finde mere hjælp til Saldokontrol:
Du kan tilføj/ændre/fjerne Saldokontrol på Mit 3 ved at indtaste den firecifrede PIN-kode, som du ved oprettelse af Saldokontrol fik sendt. Har du mistet din Saldokontrol PIN-kode, kan du bestille en ny på Mit 3 eller ved at kontakte kundeservice. Se vores åbningstider her.
Sådan finder du Saldokontrol i Mit 3:
Du har også mulighed for at sætte Saldokontrol på pause i en given periode. Vær dog opmærksom på at ved fjerne eller pause Saldokontrol før tid, kan den næstkommende regning være højere end den valgte forbrugsgrænse.
Stadig brug for hjælp?
Så er du velkommen til at ringe eller skrive til os - så sørger vi hurtigt at give dig svar på dine spørgsmål
Se andre kontaktmuligheder