Integration til CRM system

Hvordan integrerer jeg til vores CRM-system?

Du kan konfigurere 3Kontakt softphone til automatisk at lave opslag i en ekstern applikation baseret på det indkommende kald. Dette kunne eksempelvis være et CRM-system eller blot en tjeneste som Krak.dk, hvor man vil undersøge, hvem der ringer. Det forudsættes at tjenesten har et ”Launch API”.


Softphone konfigureres sådan her:

  • Åbn softphone
  • Vælg Værktøjer > Indstillinger > Avanceret > Ekstern
  • Klik på + for at tilføje en integration til en ekstern applikation
  • Angiv en beskrivelse for den tjeneste du vil integrere mod (f.eks. Krak)
  • Vælg om opslaget skal ske automatisk eller ved at du trykker på genvejen.


Du har nu følgende muligheder for at hente oplysninger fra 3Kontakt om kaldet:

$CALLINGNAME. Denne streng vil lave et opslag baseret navnet på den ringende person.

$CALLINGNUMBER. Denne streng vil lave et opslag baseret telefonnummeret på den ringende person.

$METATEXT. Denne streng vil lave et opslag baseret på tilgængelig meta-info på indkommende kald,som er kommet via en svargruppe.

$TRANSFERREDBY. Denne streng vil lave et opslag på eventuelle ønskede destinationer, i tilfælde af at opkaldet ikke er kommet direkte – f.eks. hvis opkaldet er viderestillet fra en svargruppe eller en bruger.

  • Indtast start-URI’en – f.eks. http://www.krak.dk/$CALLINGNUMBER/søg.cs for at lave opslag på Krak.dk
  • Klik på ’OK’ og din softphone er nu klar til at lave et opslag baseret på den valgte værdi.
  • Klik på genvejstasten når du får et indkommende kald

Stadig brug for hjælp?
Så er du velkommen til at ringe eller skrive til os - så sørger vi hurtigt at give dig svar på dine spørgsmål

Skriv til kundeservice

Se andre kontaktmuligheder