3Business | Kundecase - Scanomat

Gladere kunder

med færre
omkostninger

Frederik Vibe-Petersen

Scanomat, Kokkedal

Gladere kunder med færre omkostninger – Scanomat hæver standarden for kaffebrygning verden over med IoT fra 3Business

Scanomat er en dansk familieejet virksomhed, der har produceret fuldautomatiske kaffemaskiner i over 40 år. I dag er deres maskiner smartphone-baserede og sælger i stor stil til virksomheder og service-brancher på tværs af kloden. Og med Internet of Things har en hel ny verden af muligheder åbnet sig for virksomheden.

Vi er de første i branchen til at sætte simkort i vores friskbrygmaskiner, samle data fra dem, mens de er i brug, og aflæse dem med det samme. Forbrugsmønstre, ydeevne, software-status, fejlrapporter – vi får det hele at vide”, fortæller Frederik Vibe-Petersen, der er Head of Business Development i Scanomat.

Tilstrømningen af essentielle data har gjort virksomheden i stand til at reducere maskinernes nedetid og sikre, at oplevelsen af deres produkter forbliver af samme høje kvalitet, uanset hvor de bruges.

Med IoT er vi gået fra at være en reaktiv forretning, der først reagerer, når et behov er opstået hos kunden, til en proaktiv forretning, som kan se, hvordan vores maskiner performer real-time og bruge den data til at møde kundens behov, før det opstår. For eksempel ved at monitorere kaffeforbruget på en given arbejdsplads, så vi helt automatisk kan sende mere kaffe af sted, før de løber tør og selv skal til at ringe efter mere”, forklarer Frederik Vibe-Petersen.

Flere forbindelser giver bedre forretning

Fordi 3’s IoT-simkort fungerer i alle lande, kan Scanomat’s danske support-afdeling gå ind og reparere på maskiner online, hvis de er indstillet forkert – uanset hvor de befinder sig.

Det nedbringer vores service-udgifter helt vildt. På den måde gør IoT to ting, som alle forretninger er vilde med: det reducerer dine omkostninger, samtidig med at det forbedrer brugeroplevelsen for dine kunder, fordi alting simpelthen går hurtigere. Det kræver ingen handelsskoleeksamen at se værdien i sådan en graf”, siger Frederik Vibe-Petersen.

Teknologien åbner nye døre, men udnyttelsesgraden er ifølge Vibe-Petersen i høj grad et spørgsmål om dækning. Og her fører 3 foran andre udbydere:

3’s IoT-produkt gør os i stand til at drive en digital forretning på et helt andet niveau, world-wide. De forbinder os med vores maskiner i alle de 48 lande, vi sælger til, så vi kan forbedre dem og lære af dem længe efter, at de er solgt. Det er både med til at forøge og forlænge vores kundetilfredshed.

Find den bedste løsning og service?

I skal blot indtaste jeres oplysninger i kontaktformularen her, og så kontakter vi jer indenfor 1 time på hverdage mellem 8-16.

Har I brug for rådgivning omkring den bedste løsning for jer?

Få vejledning af vores business rådgivere, der står klar til at hjælpe jer.

I skal blot indtaste jeres oplysninger i kontaktformularen her, og så kontakter vi jer indenfor 1 time på hverdage mellem 8-16.

Nysgerrig på, hvordan vi opbevarer og anvender dine persondata? Så se vores Persondatapolitik