Nummerflytning

Om flytning af nummer

Når du opretter abonnement hos 3, kan du tage nummeret med fra dit tidligere teleselskab. Du skal blot udfylde fuldmagt for flytning af mobil  eller fastnet. Fuldmagten giver 3 lov til at overflytte nummeret fra dit tidligere teleselskab, hvis informationerne stemmer overens med dit ejerforhold og SIM-kortnummer. 


Du skal være særligt opmærksom på at udfylde fuldmagten med de præcise informationer, som dit tidligere teleselskab har registreret på nummeret. For at flytningen kan gennemføres, er det afgørende, at ejerforholdet på fuldmagten stemmer overens med informationerne hos dit tidligere teleselskab.

Mens du venter på at få flyttet dit nummer til 3, vil du få et SIM-kort med et midlertidigt 3-nummer, så du straks kan anvende de funktionaliteter, din smartphone og abonnementet tilbyder. Det er nemt for dig at komme i gang, for lige så snart du indsætter SIM-kortet og starter opsætningen, bliver abonnement nemlig aktiveret. Vær opmærksom på, at fakturering også starter, så vent derfor med at indsætte dit SIM-kort, til du ønsker at aktivere dit abonnement. Bemærk, at aktivering af abonnement automatisk vil ske 30 dage efter køb, hvis du ikke selv har taget det i brug forinden.

Start flytning af dit nummer

Når du køber et abonnement hos 3, kan du samtidig bestille flytning af dit nuværende nummer fra dit tidligere teleselskab. Såfremt vi afventer informationer for at kunne flytte dit nummer, vil du modtage besked pr. sms/mail om, at du skal udfylde fuldmagt til flytning af nummer, som du finder her: 

Mobil >

Fastnet >

Ved flytning af fastnetnummer, skal fuldmagten sendes til:

Mail:  NP@3.dk (behandlingstid: 1-2 hverdage)
Fax:   70 313 110 (behandlingstid: 1-2 hverdage)
Post:  

3 (Hi3G Denmark ApS)
c/o StroedeRalton 
Postboks 1917
2650 Hvidovre
Att.: Backoffice 

Hvor lang tid tager flytning af et nummer?

Du har mulighed for at få flyttet dit nummer hurtigst muligt, på en bestemt dato eller efter endt binding (typisk 30 dage for privatkunder og 90 dage for erhvervskunder).

Vær opmærksom på, at hvis du vælger at få flyttet dit nummer hurtigst muligt eller på en bestemt dato, kan du, i en overgangsperiode, risikere at være forpligtet til at betale både til 3 og dit tidligere teleselskab. Dit tidligere teleselskab kan eventuelt vælge at sende en samlet slutfaktura, så snart dit nummer er flyttet.

Du kan få dit nummer flyttet til 3, når du køber et abonnement på 3.dk, i en 3Butik eller hos FONA. Her vælger du samtidig, hvornår du ønsker at nummeret skal flyttet. Du vil efterfølgende modtage en sms med bekræftelse på dato for flytning af dit nummer.

Om flytning af fastnetnummer til mobil

Du har mulighed for at få flyttet dit fastnetnummer til et mobilnummer hos 3. Når du køber et abonnement hos 3, kan du samtidig bestille flytning af dit nuværende fastnetnummer fra dit tidligere teleselskab. Såfremt vi afventer informationer for at kunne flytte dit nummer, vil du modtage besked pr. sms/mail om, at du skal udfylde fuldmagt til flytning af dit fastnetnummer, som du finder her:  

Fastnet >

Ved flytning af fastnetnummer, skal fuldmagten sendes til:

Mail:  NP@3.dk (behandlingstid: 1-2 hverdage)
Fax:   70 313 110 (behandlingstid: 1-2 hverdage)
Post:  

3 (Hi3G Denmark ApS)
c/o StroedeRalton 
Postboks 1917
2650 Hvidovre
Att.: Backoffice 

Vær opmærksom, hvis du har:

  • TDC Duet: Her skal du først flytte dit mobilnummer fra TDC til 3 og herefter fastnetnummeret. Hvis det sker i omvendt rækkefølge lukker TDC for dit mobilnummer, så vi ikke har mulighed for at flytte det.
  • Telenor yndlingsnummer: Her skal du først flytte dit fastnetnummer fra Telenor til 3 og herefter mobilnummeret. Hvis det sker i omvendt rækkefølge lukker Telenor for dit fastnetnummer, så vi ikke har mulighed for at flytte det.

Hos 3 har du også mulighed for 3Hjemmenummer, der betyder, at du får alle dine fastnetopkald direkte på mobilen. Så kan du roligt skille dig af med din fastnettelefon, for alle opkald til dit fastnetnummer bliver viderestillet direkte til dit mobilnummer. Læs mere her

Annullering af flytning af nummer

Hvis du fortryder flytning af dit nummer til 3, kan du sende en ordre om annullering via linket nedenfor senest 48 timer inden flytningen af nummeret bliver gennemført. Du vil modtage en sms med bekræftelse, når flytning af dit nummer er blevet annulleret.

Ordre om annullering >

Hvis du har valgt at flytte dit nummer fra 3 til et nyt teleselskab og fortryder dette, skal du kontakte det nye teleselskab.

Fejl ved flytning af nummer

Herunder kan du se forskellige grunde til, at flytning af nummer ikke kan gennemføres og hvordan du skal forholde dig.

 

Fejl Hvad skal du gøre?

Dit nummer er ved at blive flyttet til et andet teleselskab

Hvis du ønsker at flytte dit nummer til 3, skal du kontakte det nye teleselskab, du er ved at få flyttet dit nummer til og bede dem om at annullere ordren. Herefter skal du udfylde en ny fuldmagt for nummerflytning af mobil eller fastnet

Vi mangler fuldmagt

Udfylde fuldmagt for nummerflytning af mobil eller fastnet.

Der er en anden ejer af nummeret

Ejeren af abonnementet skal udfylde en fuldmagt for mobil eller fastnet og sende den til os. Hvis du er i tvivl om, hvem der skal skrive under på fuldmagten for flytning af dit nummer, kan du se det på din regning eller kontakte dit tidligere teleselskab.

Vi mangler SIM-kortnummer

Udfyld fuldmagt med dit SIM-kortnummer, som du kan finde på på dit SIM-kort eller ved at kontakte dit tidligere teleselskab.

Dit nummer er blokeret

Du skal tage kontakt til dit tidligere teleselskab for at få ophævet blokeringen. Så snart dette er sket, starter vi flytning af dit nummer.

Dit nummer er ikke aktivt

Du skal kontakte dit tidligere teleselskab for at få dit nummer åbnet igen. Så snart dette er sket, skal du skrive en mail til np@3.dk, så vi straks kan starte flytning af dit nummer.

Har denne side den information, du søger?
Ville du ringe til 3, hvis du ikke fandt dit svar på hjemmesiden?

Evt. kommentarer til, hvad du ikke kunne finde?

Tak for hjælpen.

Vær opmærksom på at du ikke kan opsige dit abonnement via denne funktion.

http://www.3.dk/Privat/Kundeservice/Hjaelp_til_mobilen/Abonnement/Nummerflytning/