iPad 2

Dataopsætning

Hvis IPad’en ikke er online på internettet, kan der være flere ting galt.

Tjek om iPad’en tilslutter til det korrekte adgangspunkt/APN således:

1.) Gå til Indstillinger > Mobildata, og aktivér Mobildata

2.) Vælg APN-indstillinger

3.) Benytter du et data-abonnement i din iPad, skal du benytte dette APN:

bredband.tre.dk

Benytter du et telefon-abonnement i din iPad, skal du benytte dette APN:

data.tre.dk

Virker internetforbindelsen ikke, kan det løse problemet at nustille netværksindstillingerne.
Det gøres således:

1.) Gå til Indstillinger Generelt

2.) Vælg Nulstil

3.) Vælg Nulstil Netværksindstillinger, og indtast en evt. kode til din iPad

APN-indstillinger: bredband.tre.dk

Meddelelser

Du kan finde alle dine meddelelser, såsom beskeder, mails, kalenderpåmindelser ved at slide ned fra toppen af skærmen.

Dette kan gøres uanset hvilken app eller lign, du er inde i.

Du kan ved at trykke på en af de meddelelser, der er i meddelelsescentret, komme direkte ind i den dertilhørende app, fx beskeder.

Du kan definere, hvad du gerne vil have i meddelelsescentret. Dette gøres således:

- Gå i indstillinger og under meddelelser. Her har du mulighed, for at definere hvilke ting der skal være vist i meddelelsescentret.

Ved at trykke på rediger i øverste højre hjørne, kan du ændre rækkefølgen i hvordan meddelelserne vises.

- For at fjerne et af emnerne fra meddelelsescentret, skal denne vælges, og meddelelsescenter deaktiveres under dette emne. Under hver etiket, kan du vælge hvordan advarselsformatet skal vises:

1.) Ingen: Der vises intet omkring den notifikation, som du har, f.eks. en BESKED

2.) Banner: Der vil blive vist et lille banner øverst på iPad'en, uanset hvilket program du er inde i. Dette forsvinder efter få sekunder. Vil du svare med det samme, f.eks. på en BESKED, så tryk blot på banneret, og du kommer direkte ind til at kunne svare på beskeden.

3.) Advarsler; Der vil komme en pop up, hvor du kan vælge luk eller svar. Denne pop up forsvinder ikke, før du selv aktivt har valgt hvad du vil gøre med meddelelsen

Under hver etiket, kan du vælge om der skal vises en meddelelse på ”lockscreen/skærmlås”. Hvis dette er slået til, kan du direkte fra ”lockscreen/skærmlås”, kunne f.eks. svare på en BESKED.

Email-opsætning

På en iPad, kan man læse emails, se sin email-kalender og meget mere.

For at sætte din email op, skal du først og fremmest kontakte din emailleverandør, for at få information om:
- Indgående postserver & port
- Brugernavn
- Password

Du kan opsætte din e-mail på din iPad, således:

1.) Gå til Indstillinger > E-post, Kontakter, Kalendere:

2.) Vælg Anden og Tilføj e-post-konto:

3.) Indtast dine mailoplysninger:



Hvis du bruger en IKKE webbaseret e-mail (Gmail, Hotmail, Yahoo mv. er webbaseret), skal du bruge 3's server til udgående post, når du er på 3G netværket:
server: smtp.3.dk
port: 25
SSL: Fra

Gmail opsætning

1.) Gå til Indstillinger E-post, Kontakter, Kalendere:

2.) Vælg Gmail og indtast dine oplysninger:

3.) Tryk på Arkiver, og din Gmail er sat op på din iPad.

Hotmail opsætning

1.) Gå til Indstillinger E-post, Kontakter, Kalendere

2.) Tryk på Tilføj Konto, og vælg Microsoft Hotmail

3.) Indtast E-post, Adgangskode og en beskrivelse

Nu er din hotmail klar til brug, på din iPad.

Sikkerhedskopiering

1.) Tilslut din iPad til computeren, og åben iTunes

2.) IPad'en vil fremgå i panelet i venstre side under enheder

3.) Højreklik på enheden, og vælg Sikkerhedskopier

4.) ITunes vil nu gå i gang med at sikkerhedskopiere din iPad

Gendannelse

NB: Inden du gendanner din iPad, er det meget vigtigt at du husker at lave en sikkerhedskopi, da du ellers vil miste al data på din iPad.

1.) Tilslut din iPad til computeren, og åben iTunes

2.) Vælg iPad'en under enheder

3.) Vælg gendan, under Version i iTunes

4.) Tryk på Gendan i popup-vinduet, for at bekræfte at iPad’en skal gendannes.

5.) Under gendannelsen vil iPad'en genstarte.

6.) Vil du indstille iPad'en, som helt ny, og ikke have noget af det gamle data over på den, vælges der indstil som ny.

Spærring af udlandsdata

Sådan spærrer du for udlandsdata på din iPad:

1.) Gå i Indstillinger > Mobildata

2.) Deaktivér Data-roaming (knappen skal være grå!)

Muligheden for brug af data på udlandske netværk, er nu deaktiveret.


Nyeste software

Du kan hente nyeste software direkte fra din iPad, ved at gå i:

Indstillinger > Generelt > Softwareopdatering

Hvis du har nyeste software vil beskeden være "Softwaren er ajour.", hvis du har en ældre version vil du få muligheden for at opdatere (Husk at være tilsluttet WiFi-netværk).

Du kan også tilslutte din iPad til iTunes via din computer for at tjekke, om du har den seneste version af softwaren.

NB: Husk altid at lave en sikkerhedskopi inden du opdaterer softwaren på din iPad.

Aktuel software

iOS 6.0.1

Har denne side den information, du søger?
Ville du ringe til 3, hvis du ikke fandt dit svar på hjemmesiden?

Evt. kommentarer til, hvad du ikke kunne finde?

Tak for hjælpen.

Vær opmærksom på at du ikke kan opsige dit abonnement via denne funktion.

http://www.3.dk/Privat/Kundeservice/Hjaelp-til-mobilt-bredbaand/Tablets/Apple/iPad-2/
https-warmup